Rolex Submariner birthyear(1986)

Medlem
4. jan. 2013
Innlegg
18
Sted
Oslo
Gledelig jul til godtfolk på tidssonen:)

2016 nærmer seg med stormskritt. I og med at dette er slutten på 20 årene for meg, har jeg tenkt til å feire meg selv med en birthyear klokke. Tittet mye på submarinere. Har bare kjøpt fra forhandlere tidligere( relativt rimelige klokker) og må innrømme at jeg er noe skeptisk til "vintage" markedet med min kunnskap.

Sett to klokker på finn.no fra en selger som har 6 klokker til salgs som tilsammen er dyrere enn bilen min...

Har ikke tatt kontakt med selger enda. Lurer på om dere gamle travere kan se noe som gjør dere skeptisk ved 1. Øyekast?


http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68032597&q=rolex+submariner+1986&ref=fas


http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68240464&orgId=1072875853&ref=fas

På forhånd takk for svar og godt nyttår:)
 
Jeg kjenner ikke selger og kan lite om å spotte fakes. Men siden jeg er sånn halveis i markedet for en eldre sub så følger jeg med på markedet og disse klokkene har ligget lenge ute til tross for submariners rimelig lette omsettningspotensial.
 
Kjenner ikke selgeren, men han er en av mange nye klokkeselgere på finn.no. For å være helt trygg ville jeg tatt kontakt med Johnny og hørt om han ikke kunne oppdrive en. Rolexforums burde også være trygt så lenge du handler av veteranene.
 
Ville ikke handlet med en som ikke vil fremstå med navn, virker ikke spesielt seriøst spør du meg. Gjør som foreslått tidligere i denne tråden, hør med Johnny 91603590, eller følg med her på forumet eller klocksnack.se
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Klokken er ekte den, men de prisene han skal ha for klokkene sine er jo helt på tryne... Ikke kjøp.
 
Slutter meg til hylekoret og anbefaler heller velkjente klokkepushere her eller på TRF.
Stiv pris for en gammel Rolex tilsynelatende uten papirer.
Ellers ser de ekte ut så langt jeg kan se med min begrensede kunnskap.
Synes annonsene er litt pussige. Er dette samme klokke?
"Serienummer 9290000 indikerer år 1986" Hvorfor er ikke serienummer oppgitt forskjellig i de to annonsene?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har solgt en klokke (Rolex Exp II Polar 42mm) høsten 2015 og det var en litt selsom opplevelse. Det gikk i orden, altså... Klokken havnet vel raskt på finn for minst 7k mer enn han gav...greit nok det. Jeg ville dog hørt på UJU her.