Rolex Submariner Date 16610

Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor man skal dra til en eller annen semi-humbug gråmarkedstype i utlandet for å få noe nytt, når man kan få en 1-2-3 år gammel varsomt brukt klokke her hjemme. Fra norsk AD, med alle bokser og sertifikater, garanti, rettigheter etter kjøpsloven osv. Det er bare en klump med stål; bittelitt forsiktig pussing av lenke og kasse vil uansett gjøre de fleste såpass nye ur seende ut som rett fra butikken. Prinsipper mot å kjøpe brukt er greit dersom man vasser i penger eller kjøpsobjektet er bleier eller undertøy. Ellers synes jeg bruktkjøp må være noe av det lureste man kan gjøre.
 
Med mindre jeg blingsa veldig så lå prisen på en sub rundt €3800 da jeg var på Schipol i mars. Tilsvarer vel rundt 30k.
 
Sjekk ut mine erfaringer med å prute i Roma i høst, jeg fikk uten problemer en 16610 for € 4000 da. Med dagens gunstige euro og litt mer iherdig pruting enn jeg la for dagen (feriemodus...) bør det vel være mulig å komme svært nær 30000 norske før moms hjemme.

Ellers skriver jeg helhjertet under på det xe3l sier noen innlegg lengre opp.
 
Hvor er rett land?

Jeg hadde en som kom inn fra Bangkok for godt under 30k (før mva selvsagt :p). Og ja, det var fra AD.
London er ikke en dum plass for øyeblikket.
Både Roma og Schipol nevnes lenger nede heri tråden, så jeg er sikker på at det finnes flere muligheter.
 
Submariner 16610 er en herlig klokke, min klokke til daglig bruk. Allerede en udødelig klassiker, og kan anbefales på det varmeste. Det er greit å være oppmerksom på at den kommer i ny utgave til høsten (rundt august i Norge vil jeg tro). Da kommer den med oppgradert kasse, keramisk ring, ny lenke mv.

Nye Submarineren i stål kommer nok i butikken i Norge før sommeren. Muligens allerede i mai.
 
Hvem fikk den klokka til 25k? Jeg prøvde meg sporenstreks etter at annonsen dukket opp på Finn, ikke engang bilde hadde dukket opp i annonsen da jeg sendte mld. Har ikke fått svar, men står "solgt"...
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro