Rolex Submariner Ref 16613

Medlem
2. juni 2010
Sted
Bærum
Hei.

Jeg er ny her på forumet og har over lengre tid sikklet etter en sub 16613.

Jeg har ett par spørsmål angående ett eventuellt kjøp av en slik som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Klokkene jeg har sett på er fra 1995-2000 . Noen av disse klokkene selges uten papirer, men selger opplyser at
klokken er kjøpt hos Bjerke.

2 av klokkene jeg har sett på selges i kommisjon uten papirer. Er dette noe og være skeptisk til eventuelt hva bør jeg passe på?

Spørsmålet mitt da er om det er noen mulighet og få sjekket opp denne klokken med urmaker Bjerke?

Ett annet spørsmål er , hvor kan jeg henvende meg for å få en ekthetsgaranti og takst i henhold til å forsikre klokken?

Hadde satt pris på litt innput på dette :)

Tsn

.
2 av klokkene jeg har sett på selges i kommisjon uten papirer. Er dette noe og være skeptisk til eventuelt hva bør jeg passe på?

Kommer litt an på hvem som selger. Snakker vi om f.eks. "Briljantwatches" gjør du et trygt kjøp, er det mer ukjente aktører ville jeg bedt om at selger skaffer papirer på klokken fra Bjerke e.l.

Spørsmålet mitt da er om det er noen mulighet og få sjekket opp denne klokken med urmaker Bjerke?

Ja, såvidt jeg vet kan du få et "nyprisbrev" med aktuelt serienr. (til forsikringsbruk) mot et gebyr på rundt 600,- (sist jeg sjekket).

Ett annet spørsmål er , hvor kan jeg henvende meg for å få en ekthetsgaranti og takst i henhold til å forsikre klokken?

Se over.

Hadde satt pris på litt innput på dette :)

Tsn

Edit: Velkommen! Legg gjerne ut hvilke objekter du er interessert i, sikkert flere som kan hjelpe til med å vurdere tilstand og prisnivå.

Hei igjen, og tusen tusen takk for tipsene:)

Det er som sagt 16613 klokken men blå skive av nyere modell jeg er på utkikk etter. Jeg har fått en pris på ca 30k for en 99 modell som skal være i god stand. Jeg har desverre ikke fått tilgang på bilder av denne. Men er lenken "fast i fisken" og klokken ser velbehandlet ut så er vel ikke 30k noe å klage på??

Kunne vel forsovidt tenke meg en av samme modell med "champagne" skive også, men det er ikke så mange av disse på markedet har jeg skjønt. Ikke er jeg tålmodig nok på og vente heller :)

Når jeg tok dette opp med sambo (som forøvrig liker store klokker) så skulle hun plutselig ha også. Så jeg annbefalte henne å se
på en sub ref. 168000 , for jeg vet at denne vil passe meg perfekt også..hehe.

Den store skrekken min nå er at vi blir hekta. Men bedre å bli hekta på klokker og heller senke kravene på antall biler, dette er heller ikke noe som holder seg spesielt godt i pris heller, skrekk å gru.

Tsn

Hei!

Rolex 16613 med blå skive er en nydelig klokke. Men jeg vi anbefale deg å kjøpe en med SEL lenke (solid end links) disse er mye bedre enn de gamle lenkene, samt at låsen har gull... SEL lenke på 16613 kom i 2000. Disse går for mellom 33-37k alt etter tilstand og alder.

Lykke til med jakten!

Regards :)
AW

Utifrå eit formuerettsleg perspektiv ville eg ha vore litt forsiktig her, ettersom det KAN hende at kommisjonæren ikkje er rettsleg legitimert til å forhandle på vegne av kommitenten. Spesielt med tanke på at papir ikkje finnast.