Hei
@Zawatch flott bilder, tenkte å høre med deg hvordan du syns lenkene fungerer og hvilken du er mest fornøyd med? Ser for meg å anskaffe en Sub eller en BLNR snart og er veldig opptatt av en enkel og god justering.
Som
@Perilei nevner så er det litt mer fleksibiltet på sub, men på GMT så har man også mulighet å variere inn eller ut. Hater selv når en lenke er akkurat for liten eller for stor (etter at man har justert fjernet/lagt til ledd/halvledd i kombinasjon med hakkene i spennen) - men så lenge man treffer der, og på GMT treffer så lengen sitter OK med justeringen "innerst" så fungerer det veldig bra å midlertidig utvide den når håndleddet er litt større eller klamt.
Suben kjennes større og tyngre ut enn GMT, trolig mest fordi baklokket er tykkere og den blir noe mer "topptung". Det har nok mest å si for de med tynne håndledd. Derfor vil jeg si som
@Perilei at GMT totalt sett er mer komfortabel. Men det er totaliteten som bør avgjøre valg av klokke, både utseende, funksjon og komfort. BLNR er hakket mer bling, spennende og ikke fullt så vanlig som sub. Og hvis man først skal ha sub ville jeg gått for en eldre utgave, 14060M 2-liner for mer komfort, 14060LV, eller en vintage.. Jeg har flere suber, og 114060 blir brukt minst. Samtidig er det en klokke man kan bruke når som helst til hva som helst, og som alltid føles magisk på armen når man ikke har brukt den på en stund...
Anbefaler uansett å prøve, helst i en lengre periode. Sikkert mulig å få teste, kanskje til og med låne en klokke en dag eller tre av noen snille medlemmer her på forumet, spesielt om du har noe å bytte mot.