Rolex til 21,5k?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Heihei folkens

Jeg har vært i kontakt om å kjøpe denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19248199

Han skal ha 21,5k ingen papirer utenom kvittering for full service i fjor hos Bjerke, og ingen esker!

Er dette en deal å satse på? Er det mulig å få Bjerke til å skrive ut et ekthetsbevis eller noe slikt, noen som har noen erfaringer med dette?

Takk for tilbakemeldinger!

rkjersem skrev:
Heihei folkens

Jeg har vært i kontakt om å kjøpe denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19248199

Han skal ha 21,5k ingen papirer utenom kvittering for full service i fjor hos Bjerke, og ingen esker!

Er dette en deal å satse på? Er det mulig å få Bjerke til å skrive ut et ekthetsbevis eller noe slikt, noen som har noen erfaringer med dette?

Takk for tilbakemeldinger!
Så den der jeg også - synes det høres mistenkelig billig ut. Men hey, ta en titt, det kan jo være årets deal!

PS - tror for øvrig ikke at du får noen urmakere til å skrive ut ekthetsbevis. Det nærmeste du kommer er å få en forsikringstakst, Bjerke gjør visst det for noen hundrelapper, dette har vært diskutert tidligere på dette forumet et sted.

Men er det virkelig en så god deal?

Er jo en 99 modell uten papirer og esker? Har sett 06 modeller ute til 27,5 nylig komplett med eske og papirer ?

Ja, har aldri kjøpt en Rolex uten boks og papirer.. Vet ikke hvor stor betydning dette har, for evt videresalg osv...

Noen flere innspill?

I og med at den er kjøpt på Bjerke, så har de kanskje klokka i sine arkiver?

Høres ut som et godt kjøp, men kvalifiserer kanskje ikke århundres kjøp. Med dagens dollarkurs burde det være mulig å få tak i brukte submarinere fra USA til bittelitt høyere pris med papirer og boks. Men da har man jo ikke mulighet til å se dem på forhånd.

Synes prisen er grei, om man ikke planlegger å selge den igjen. Da hadde det vært best med papirer.

Prisen er helt grei den. Enig med Anders; det kan ha noe å si at den mangler papir hvis du bare selger den videre kjapt. I så fall kjøper jeg den av den for 19K rkjersem :mrgreen: .

Bjerke lager ikke forsikringstakster for klokker de ikke selv har solgt lenger. Bare bullshit, men sånn har det blitt. I tillegg har de skrudd opp prisen fra 150kroner til 650kroner for en forsikringstakst :eek: ! Sinnsykt. Gamlefar Bjerke ble visst lei etter å ha blitt forsøkt holdt ansvarlig for å ha skrevet ut forsikringstakst på en fake-rolex (vedkommende urmaker må jo faen meg ha vært bakfull den dagen), som senere ble solgt med nettopp taksten som ekthetsdokumentasjon. Derfor.

Alf Lie gjør jobben for 350kroner. Alf er en fin fyr :D .

Santos-Dumont skrev:
Anders skrev:
Synes prisen er grei, om man ikke planlegger å selge den igjen.

Har du sett hvem som er trådstarter? :D

Føler det ble mye utenomtopic prat her nå :p

Tror jeg står over denne handelen, er vel bare å innrømme at jeg ikke er god å holde på klokkene mine... Er vel egentlig ikke noe å innrømme heller, er jo realitet :oops:

Why change what you are ? :mrgreen: :mrgreen:

Yours Mr.Flipper :mrgreen:

rkjersem skrev:
Heihei folkens

Er dette en deal å satse på? Er det mulig å få Bjerke til å skrive ut et ekthetsbevis eller noe slikt,

Kan ikke tenke meg et bedre ekthetsbevis enn en kvittering for full service...

Jeg har hatt like mange rolexer med papirer som uten og ser fortsatt ikke poenget med full sett eller ikke ( forstår dog at andre ser på det som en sikkerhet).
Jeg vurderer et ur utifra tilstand og pris: her har vi en pris og prisen er god men ingen bilder av den aktuelle klokken.

xe3l skrev:
Bjerke lager ikke forsikringstakster for klokker de ikke selv har solgt lenger.

Men i følge annonsen så er jo dette en klokke de solgte i 1999.

Har de ett eller annet slags register for klokker de har solgt?

Sansynligvis, de har hvertfall et register og servicehistorie på alle klokker som har vært inne til service hos dem.