Hva er diameteren på quartz-klokka, @Greg
Verdens største 36mm. Den spesielle lenken gjør at hele uret virker temmelig stort...
@Greg ; er det bare jeg som tenker Ingenieur ala Genta når jeg ser den? Nydelig ur!
Madamen sin Datejust.
Som jeg skriver i unboksingtråd i går @Chronodiver - så eksisterer det påstander at Genta sitt design lå til grunn for denne her.
Jeg har lest et eller annet sted - og det kan også ha vært en påstand, og ikke rene fakta, at grunnen til at oysterquartz solgte så lite var nettopp designet, hvis Rolex bare hadde holdt seg til vanlig date just kasse design så hadde den solgt som bare det. Jeg liker i hvert fall formen, den gjør at klokken virker større. Det er selvfølgelig et lite minus at det ikke går an å sette på en vanlig rem til en avveksling. Samtidig så kan man modifisere en rem. Jeg har utstyr til å gjøre dette, så et par av remmene jeg har i samlingen bør snart begynne å skjelve i frykt for å bli skamklipt en dag...
A Note on the Oysterquartz Case Design
In 1972 Audemars Piguet introduced the Royal Oak, a watch designed by Gerald Genta and considered by many to be one of his finest creations. When Rolex introduced the the 1530 and 1630 Perpetual models two years later (which use the same case design as the Oysterquartz), many critics accused them of copying the "style" of the AP Royal Oak. This criticism is unfair, in my opinion, and ignores many of the very early Rolex Viceroy and Imperial Oyster case designs which are clearly the archetypes of the Oysterquartz case. Indeed, it could be argued that Gerald Genta may have used these early Rolex designs as the styling inspiration for the AP Royal Oak.
Enig!
Enig!
Er dette dine klokker @Hopalong??? Seriøst fantastisk samling! Eller et drømmebilde funnet på Google til posting her?
Uansett, boksen er for liten, mangler plass til to klokker. Også er det en Tudor der. Jaja, ditt valg.