Rolex YM II

Medlem
16. nov. 2012
Sted
Oslo
Har over lang tid ønsket vurdert å anskaffe en brukt YMII. Ønsker synspunkter fra TS medlemmer før beslutning fattes. Liker både versjonen i YG og WG, men TT versjonen er jo litt rimeligere. Diff i pris er vel ca 40-50'. Spm er vel om jeg kommer til å bli like fornøyd med tt versjonen, eller om jeg skal kline til å kjøpe en i Helgull? Kanskje lettere å bytte/selge en i helgull når den tid kommer:confused:

Tror ikke du skal tenke så mye på gjensalg. YMII blir nok veldig tung å selge uansett materialvalg du velger.

TT ville jeg ikke anbefalt. For meg er TT en "nesten" klokke. Ikke er det fint heller. WG er et godt valg. Den kan gå for stål for en uvitende person. Skaper derfor ikke noe oppmerksomhet / under the radar, men du vet selv hva du har på armen.

Selvsagt helt subjektiv mening :)

Redigert:
Sitter her med en WG sub på armen og kan anbefale materialet i rolex sin inkarnasjon på det varmeste.

YM2 er helt klart en litt spesiell klokke, jeg "forstår" den ikke men gjør man det er det jo bare å kjøre på. Den er veldig maritim.

Uansett, ville nok ha sørget for å ikke kjøpe en slik en til veiledende pris, pent brukt eller ny fra en av våre gode venner her på forumet :). Så er det ikke sikkert du risikerer like stort verditap.

Hei Wirefox og velkommen til TS.

Fikk min første GMT i 1985, og på 90 tallet og frem til rundt 2005 syntes jeg TT sub'en var den ultimate klokken. Da jeg i 05 skulle ha et ur til havnet jeg opp med YM 16622 og angret ikke på det, en litt mer diskret utføtelse enn TT. Fra YM II kom har jeg sirklet på denne ( liker YM da jeg har en like stor båtinteressse som klokkeinteresse) og hadde ikke vært i tvil hvem jeg ville gått for - WG

Ligger på Forumet for å kjøpe en Deepsea Seadweller, dette blir en "ventepølse" før drømmen om en YM II WG eller Smurfen en dag realiseres. Runder de magiske 50 om et par år og dette måtte være en fin gave til seg selv.

Så min anbefaling blir go for gold - white gold!

Velkommen!

YM II er ikke mer tungsolgt enn andre klokker i denne prisklassen og både helgull og TT går greit unna hvis prisen er rett. Hvis annenhåndsverdi er et tema ville jeg styrt unna TT foreløpig, da jeg tror den skal litt lengre ned.

Fet klokke:)

Takk for velkomsthilsen! Innspill og synspunkter sammenfaller i med mine. Enig i at WG kanskje er den mest attraktive og at den kanskje "går litt under radaren" gjør den mer anvendelig i det daglige. Det er jo ikke alltid at YG passer.... Når det gjelder TT er jeg fortsatt litt skeptisk til RG og enig i at prisen fortsatt skal noe ned, under 100 for min del. Ser at helgullmodellene som er annonsert på finn gjennom 2012 har steget fra 150+ til nå 180+. Angrer fortsatt på at jeg ikke slo til på en YG til Sek 155' tidligere i år... Kanskje jeg heller skulle kjøpe en WG sub, eller en ny sub og en ny YM :eek:

Hva skjer med WG når det blir gammelt? Har hørt at ringene blir misfargede i allefall.....?

YMII er en råflott klokke!! Jeg er en "stålmann selv, men WG hadde gjort nytten det.
Når det gjelder TT sub må det være i kobinasjon med sort bezel og urskive eventuelt hegull........
Den blå varianten blir for voldsom for meg.

Lykke til med valgets kvaler :p

Uansett gull eller two tone, så synes jeg personlig det er det styggeste bezelet noen gang forlot Rolex fabrikken. Hadde det ikke vært for skriften på bezelet så er klokken ganske fin..

Hva skjer med WG når det blir gammelt? Har hørt at ringene blir misfargede i allefall.....?

YMII er en råflott klokke!! Jeg er en "stålmann selv, men WG hadde gjort nytten det.
Når det gjelder TT sub må det være i kobinasjon med sort bezel og urskive eventuelt hegull........
Den blå varianten blir for voldsom for meg.

Lykke til med valgets kvaler :p

Ringer kan bli gule om de er belagt med Rhodium for å få "sølvfargen", men det er ikke tema med WG i en moderne Rolex.

Så det er et ikke-tema.

Edit;

Ble tastet litt i full fart på mobilen det der.

Hva jeg mente var at det ikke er et problem med moderne Rolex i hvitt gull da de ikke bruker Rhodiumplattering for å få ut sølvfargen (som du f.eks også kan se i rotorer i klokker osv), men har en egen legering (som de har med alt metallet sitt for så vidt) som er massiv og gjennomgående.

Redigert:
Min tro det blir nytt ur på meg til jul? - ligger hele 6 YMII på Finn, 2 i YG, 2 i WG og 2 TT. Beste Dealen så langt ser ut til å være Mogens ur i YG. Kanskje YG ikke er så galt likevel :rolleyes:

Ur underveis !

Får se om det blir tid i morgen til en litt maritim unboxing som kan gjøre vinteren litt kortere :)