Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Å ikke fjerne plast fra en ny klokke er noe jeg aldri vil forstå. Klokker er brukskunst, og er man så redd for nyervervelsen at man ikke en gang tør å utsette den for hudkontakt så bør man seriøst revurdere kjøpet man har gjort både en og to ganger.

Å ikke fjerne plast fra en ny klokke er noe jeg aldri vil forstå. Klokker er brukskunst, og er man så redd for nyervervelsen at man ikke en gang tør å utsette den for hudkontakt så bør man seriøst revurdere kjøpet man har gjort både en og to ganger.

Kan jo like gjerne tre på et kondom på klokka... Er for meg uforståelig.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Rimelig sikker på at hele klokka gikk i maskinen, ja. Siden poenget i utgangspunktet var å vaske den skikkelig.
Men hva er det egentlig som er så ille? Varmen? @Hammerfjord

Og vaskemiddelet. Var SDen ny med keramisk insert, eller eldre type med aluminium? Hvis vaskemiddelet var sterkt nok til å bleke fargen på keramikken så ville jeg vært bekymret for hva det kan ha gjort med pakningene.

Ville nok tatt den inn til en urmaker og sjekket pakningene var jeg ham, eller i det minste fått den skikkelig trykktestet før sommeren.

Redigert:
Kun Rolex som tåler dette. Tommel opp ;)

Hehe. ;)

Forresten, ble det ikke postet en test av SKX007 her på forumet for en tid tilbake hvor den ble utsatt for fryseboks, stekeovn, vaskemaskin og tørketrommel, og tikket fint videre etterpå? :D

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Grendel
Hehe. ;)

Forresten, ble det ikke postet en test av SKX007 her på forumet for en tid tilbake hvor den ble utsatt for fryseboks, stekeovn, vaskemaskin og tørketrommel, og tikket fint videre etterpå? :D

Stemmer. Den var med på sørpekjøring festet til speil og under støvlene....

8

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Rimelig sikker på at hele klokka gikk i maskinen, ja. Siden poenget i utgangspunktet var å vaske den skikkelig.
Men hva er det egentlig som er så ille? Varmen? @Hammerfjord

Varmen, vaskepulveret etc etc...
Pakningene er ikke skapt for dette da kan du få en skikkelig dårlig overraskelse ved å ta deg et bad i sjøvann noen måneder etterpå siden pakningene kan ha vært skadet.
Ja en god dykkeklokke kan tåle det men ideen i seg selv er helt på trynet: en Rolex bezel kommer fort ut med riktig teknikk og en urmaker kniv...

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Kohe321
Er det bare jeg som ikke forstår salgsargumentet " fortsatt noe plastikk på claspen" i annonser? Spesielt når det du mener er en tynn stripe på innsiden av spennen. "Yes! Jeg får dratt av en plaststripe, klokka er jo nesten dønn strøken!"

Det beste jeg vet er jo å bruke de klokkene jeg har. En ripe gir jo klokken sjel, mener jeg:)

• Liker
Reaksjoner: RemiWM
Brukes vel for å illustrere at klokka er så godt som ny.. Enkelte som prøver den på i noen få dager vil kanskje beholde plasten på, mtp. videresalg om klokka ikke passer på den måten du ønsket eller håpet? :)

Joda, den ser jeg:) Men når man har brukt den i 3mnd og det du har av plast er det som er på baksiden av kassen, eller inne i claspen så er det noe annet.. Hver sin lyst, men for meg så slår det ofte negativt ut, litt på samme måte som de som alltid nevner "før prisstigning"..

Jeg trenger et tips fra dere sakkyndige her. Fått tilbud om en 116613LN i en byttehandel, 2015 med mva-papirer.

Hva er markedspris for en slik om dagen?

Det er i det leiet jeg også tror. Men hva de faktisk går for har jeg ikke peiling på. Men hvis jeg regner den som 82k i rene penger så bør vel det være ganske riktig?

Takk for svar:)

Jeg kjenner en som nettopp betalte en god del mer, riktignok for en LB....

Jeg tror ikke mange hadde solgt til 82k.

Tror du er nærmere 95k enn 80k, men det vil jo avhenge av tilstand osv.