Overraskende. Tror det skyldes gullprisene (ettersom jeg husker diskusjonen på TRF forrige uke).Prisøkning på helgull..
Jepp, TT også gått opp, mens Platinum ser ut til å ligge på samme pris.Overraskende. Tror det skyldes gullprisene (ettersom jeg husker diskusjonen på TRF forrige uke).
Nesten 20´på DD hvitgull, 497 i går:
Vis vedlegg 371007
Rolex prøver vel å gjøre helgull/gull enda mer eksklusivt, sammen med inflasjonen såklart.Har vært rimelig heftig økning på helgull. Når jeg bestilte Daytona 126508 i august i fjor kostet den 440k. Så gikk den opp til drøye 470 til nyttår og 490 nå
Lenge siden du uttalte at deres strategi er å selge mer edle metaller.Rolex prøver vel å gjøre helgull/gull enda mer eksklusivt, sammen med inflasjonen såklart.
Tja, men 3,8% på en klokke til 400-500k blir en god del penger for det.Ganske beskjeden prosentvis prisstigning på DD-en i hvitt gull. 3,8% er jo ingenting i forhold til mange andre klokkemerker.
Det er korrekt, men sett ut ifra at alle tyter om at Rolex legger på prisene så mye - blekner jo de i forhold til JLC, ALS, PP, FPJ, Omega, Longines, et al. Uten å dra tråden OT, så er jo 3,8% på et nytt hus eller bil enda mer. Med årets lønnsoppgjør, ligger de aller fleste an til et lønnstillegg prosentvis mer en Rolex sin prisstigning - så fra et objektivt ståsted er jo et prispåslag i prosent på et luksusobjekt, mindre enn lønnsstigningen, ikke så gæli, eller?Tja, men 3,8% på en klokke til 400-500k blir en god del penger for det.
Det er jo slik det skal være. Luksusvarer skal ikke følge øvrige normer, og noen modeller gis selvsagt en differensiert prisstigning. Ser man på mer volummodeller i stål som en Submariner, er prisstigningen i år on par med lønnsstigningen.En TT Sky-Dweller kostet ca 215k i desember 23. Nå koster den ca 243K, dette tilsvarer ca 14% økning fra 23 til 24. Dette er vel litt mere enn årets lønnsoppgjør i %.
Enig. Det er heftig, men da er også koronaårene inkludert, som på mange måter var irrasjonelle på flere plan og opp mot mange varer/produkter.Roségull Sky-dweller på OF kostet 410' i 2021.
I dag. 530'.
Det er rimelig heftig spør du meg.
Det var ingen sure miner fra min side pga en prisøkning på 14%, det var kun en kommentar at 14% er litt mere enn 3,8%. Det hjelper svert lite å hisse seg opp av Rolex sin prisstigning eller andre sterategier da muligheten er liten for at de hører på en trønder. Jeg synes faktisk at en økning på 14% passer meg bra da jeg har flere TTDet er jo slik det skal være. Luksusvarer skal ikke følge øvrige normer, og noen modeller gis selvsagt en differensiert prisstigning. Ser man på mer volummodeller i stål som en Submariner, er prisstigningen i år on par med lønnsstigningen.
Så kommer man til det som betyr noe: Kommer færre til å kjøpe en Rolex pga. prisstigningen? Trolig ikke. Det er det samme hver gang: Klaging initielt -> to måneder etterpå er alt glemt -> alt er igjen normalisert.
Explorer 36mm ser ikke ut til å ha gått opp i dag så vidt jeg kan huske…,,Er jo økning på alt, ikke bare gull og TT.
Sub date er opp 8k, og en 36mm exp koster nå over 86k.
Nei, den koster det samme som tidligere.Explorer 36mm ser ikke ut til å ha gått opp i dag så vidt jeg kan huske…,,
Jeg sto på venteliste på 126613LB fra sommeren 22 med levering sommeren 23 og fikk med meg 3 prisøkninger på tilsammen 27k for en peride på 11 mnd.Ingen sure miner og ikke tolket slik, @DJ41. BTW: En (TT) 126613 gikk vel opp 5,4% så det er jo spot on overfor det frontfagene fikk i år.
Stemmer ikke. Kun helgull og TT som ble justert opp i natt.Er jo økning på alt, ikke bare gull og TT.
Sub date er opp 8k, og en 36mm exp koster nå over 86k.