Romjul i Haugesund

Medlem
28. juli 2010
Som lang tids forumlurker har jeg forstått at Lervik ur i seg selv er god nok grunn til å besøke Haugesund. I år var det hos svigermor i nettopp Haugesund julen skulle feires, og julaften hadde jeg og ungen litt tid for oss selv, og vi tok en tur til Lervik, i utgangspunktet for å kikke litt.

Dette gikk som det måtte, og jeg ble i dag den lykkelige eier av en virkelig klassiker.

Uten noe mer om og men:

DSC_6087.jpg

En viss inflasjon i hvite bokser på forumet om dagen?
DSC_6088.jpg

Der var krona :)
DSC_6089.jpg

14060M
DSC_6090.jpg

DSC_6093.jpg

Og så et par live action bilder fra byen
IMG_0107.jpg

...ja, som klokkeslettet viser, jeg klarte ikke å la den ligge i boksen til bildene var tatt :)
IMG_0110.jpg

Gratulerer med en virkelig flott Rolex :) Var å prøvde denne på hånden for første gang i romjulen, og funnet ut at denne må inn i samlingen en gang i fremtiden.

Si meg, kaster de klokker etter kundene der nede i Haugesund?
Det virker som om alle som er innom ender opp med noe snadder på armen. Jeg tar en tur nedover til neste år.

Gratulerer med ny og flott klokke!

Grattis! Det er en virkelig flott klokke :)

Det virker som om alle som er innom ender opp med noe snadder på armen. Jeg tar en tur nedover til neste år.
...

Det har nok noe med servicen å gjøre :) Man får nesten dårlig samvittighet om man forlater forretningen uten å kjøpe noe :p

Man får nesten dårlig samvittighet om man forlater forretningen uten å kjøpe noe :p

Den følelsen har jeg kjent mye på! Men nå er jeg vel innom Lervik litt for ofte til å gjøre en handel hver gang :)

Mer OT! Gratulerer så mye med ett nydelig ur! Far og sønn Lervik kan det med salg :D God jul!

Gratulerer med ny og flott klokke!

Som jayeff og Ol.salvesen så har det med service å gjøre. Jeg fikk en helt fin deal, men kastet etter meg ble det ikke akkurat :)

I motsetning til urmakerne jeg har besøkt i Oslo, så blir man veldig godt tatt imot selv om man gjør det klart at man bare er innom for å (i første omgang) kikke.

Noe annet som spiller inn er at de ser ut til å ha mer spennende på lager enn mange andre. Jeg liker ikke å vente på bestillinger, og har forsøkt et par ganger på jobbreiser å spontant kjøpe en ND, men dette er første gang jeg har "snublet" over en.

Aiaiai. Gratulerer. Er så sugen på en 14060 selv at det er hakket før jeg skriker. :(

Gratulerer med en klassiker :)

Takk, klassiker er ordet. Mot slutten av kjøpsbeslutningen begynte jeg å vurdere en 40mm hvit explorer ii. Grunnen var at jeg følte ND-en kanskje ble litt anonym på håndleddet.

Den opprinnelige årsaken til at jeg falt for 14060 var at den i jungelen av flotte klokker er et ur som fungerer til alt (jeg er dessverre ikke så heldig at jeg kan kjøpe en klokke til enhver anledning), og ikke minst at det er et ur som kan bli slitt og se velbrukt ut uten at det forringer gleden over å ha det på seg. Så alt i alt var det et enkelt og trygt valg... og så får jeg heller tråle bruktbørser etter Rolex nr. 2 på litt sikt :)

Gratulerer med en flott klokke!

Begynner å forstå at Lervik er verdt en tur i seg selv.. Må bare få ut fingeren... ;)