Så det uunngåelige spørsmålet..

Medlem
28. jan. 2008
Sted
.
Pam 372 vs Pam 233.

Det er stund siden jeg har hatt lyst på noe nytt - helt til denne dukket opp, Pam 372.
Har i mange år siklet på 127, men den har vært for dyr og vanskelig å få tak i.
Så når 372 dukket opp kjente jeg det nappet i både høyre og venstre fot.

Siden jeg har en 233 føler jeg at det blir litt klønete med en nesten maken (selv om mange vil påstå at de ikke er like:D) Uansett, en må ut hvis noe skal inn.

Så spørsmålet er, Pam 233i (med dot) eller Pam 372?

Alle argumenter tas i mot med takk (både for og i mot)

Har du sett de nye modellene? Pam 372 er jo en fiddy til $10.000... og uten det billige ETA urverket :)

273.....? Radiomir i helgull..... Vet ikke helt frik, men ser liksom ikke for meg deg med det :(

Nei, da ville jeg heller gått for 372 eller noe slikt. Det hadde kledd deg bedre :)

233 er jo bombesikker men det er alltid spennende med noe nytt... ingen av de blir vel vanskelig å omsette hvis man skulle ombestemme seg heller.

Min stemme går til 372!

Ville lett gått for 372, synes 233 er fin nok, men er ikke spesielt begeistret for dato, liten sekundviser og power reserve og alskens andre ting på fronten. Liker dem stilrene. Og 372 har splitter nytt in-house urverk. USD 10.000 er ingen avskrekkende pris. Overraskende billig, spør du meg.

Jeg merket også at det rykket kraftig når jeg så de første bildene av 372, men da jeg så at den var 47mm ble det fort uaktuelt for min del (skolejentehåndledd). Etter min mening er begge veldig pene klokker.. men jeg hadde nok gått for en 233.

Ser at det er stor ståhei blant panaristiene over den nye PAM372. Tydelig at dette er årets "må ha". Liker den godt selv også og ville nok valgt denne fremfor 233...

Men årets Panerai kjøp blir en helt annen modell ... :D