Så noe anderledes - "pimp my watch".

Denne klokka begynte som en standard 14060. Delene ble IKKE skiftet av meg. Sekund viseren er fra en Yachtmaster og bezel inserten skal visstnok være til en 5517. At bezel inserten til en 5517 passer til en 14060 var nytt for meg. Men det passet jo så hvorfor ikke.

Frode.

Genialt :)

Den ble fantastisk flott. Ligner litt på denne:

img_slam_jam_rolex_submariner.jpg

og bezel inserten skal visstnok være til en 5517. At bezel inserten til en 5517 passer til en 14060 var nytt for meg. Men det passet jo så hvorfor ikke.

Frode.

Kul modding.
Bezel insert til en 5517 passer ikke på en 14060 ( hadde kostet forøvrig like mye som en god tysk bruktbil om man skulle finne en original) det er nok en aftermarket insert "5517 style"

Jeg synes det er veldig gøy med modding, særlig når man bruker originale Rolex-deler, men bezelinsert er vel kansje det minst viktige å ha originalt. Med tanke på en tidligere tråd om at urmakerene dør ut, ville det nok vært marked for at noen begynte mer med modding...

Som det nevnes så koster en orginal 5517 bezelinsert fort både 100 og 200 000 kr.

Jeg plukket opp en slik bezel på internettet. Den var ikke ment for å passe 14060, men litt vilje, vold og vaselin skle den på plass.