Søtt (eller kanskje litt sykt).....

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Må bare dele..........

Min datter på snart ni måneder sa sitt første ord i dag!

Mamma? Niks

Pappa? Nope.........

Ordet var "KLOKKE"

Dette bevitnes av stolt far og noe forskrekket mor!

Jada, vi har kanskje trent litt (når vi har vært alene)....................

Må bare dele..........

Min datter på snart ni måneder sa sitt første ord i dag!

Mamma? Niks

Pappa? Nope.........

Ordet var "KLOKKE"

Dette bevitnes av stolt far og noe forskrekket mor!

Jada, vi har kanskje trent litt (når vi har vært alene)....................

Haahaha, fantastisk!

Og gratulere så mye :)

Utrolig søtt !

Høres ut som din datter har arvet en av fars interesser .... dette kan bli dyrt ;)

tigergutt

Godt jobbet! Minste datteren min er nå 3 mnd. så jeg må vel snart begynne treningen jeg også;). Målet må være at hun kan ramse opp alle klokkemerkene som finnes alfabetisk før hun begynner på skolen.

He he... Dette er kid nr 3 for meg, utrolig kult når datteren på 10 er med i klokkebutikker og tilforlaterlig sier noe sånt som "hvor mange klokker skal du ha egentlig, du har jo så mange"... Servicenivået senker seg ikke akkurat. En gang sa hun til en annsatt i kjelleren på Bjerke (da var hun ca 5 tror jeg) noe sånt som at "pappa har enda flere klokker enn dere har her, så".....

Og treåringen, han spotter de "vanlige" klokkemerkene nå, så mine herrer, trening gjør mester, bare man begynner tidlig nok!

Det blir på en side en dyr oppdragelse, men på den annen side, så kan jo barna "ønske" seg en rolex av besteforeldrene, som virker utrolig gavmilde når det kommer til barnebarn. At den tilfeldigvis passes på av far til de er gamle nok til å bruke den selv, synes jeg egentlig bare er hyggelig.....:)

Det virker som om noen av dere oppdrar barn som kan få dyre vaner i voksenlivet :)

Det virker som om noen av dere oppdrar barn som kan få dyre vaner i voksenlivet :)

Som far så sønn...jaja...eldstemann på 4 år ramser nå opp de 3 beste klokkemerkene i følgende rekkefølge: IWC, Panerai og jaeger...hmm..kanskje ikke helt riktig med tanke på rekkefølgen men...

Jeg trenger et godt råd på klokkekjøpt til sneipen, han trenger en klokke som piper hver time (så han husker å ta en tur på "lillehuset"). 3 stikkord:
- BILLIG
- Billig og
- digitalt (skulle gjerne kjøpt mekanisk, men siden det ikke finnes en som piper hver time så utgår det....og så har det kanskje noe med prisen å gjøre også ;))

Takk for all hjelpe, tror en Casio av noe slag burde duge....men gutten er ikke akkurat stor rundt håndletted heller da...

GOD helg i solen

Artig historie. Min eldste sønns første ord var faktisk også "klokke" - eller "kloklo". Mor var ikke veldig imponert.

Dessverre har hverken han eller lillebrødrene fulgt opp like godt senere, og de kan finne på noe så uhørt som å gå dagevis uten klokke på armen.

Nautilus: Dersom du skal lære sønnen din å lese klokken, er det nok lettere å kjøpe et analogt ur. Det finnes vel også slike med alarm på? Til mine gutter har jeg stort sett kjøpt Inex eller Gul-klokker med borrelåsrem, og safirglass. Jeg har betalt litt mer enn de aller billligste for å få ur som er noenlunde vanntette og solide, men ingen av klokkene har hittil overlevd sitt første batteri.

Hehe, takk for tipset....selv om det kanskje var noe skuffende levetid (eller ? har ikke peil på hvor lenge et batteri i en klokke varer :)). Helt enig at en analog utgave er best for å lære klokka, men jeg trenger noe som piper hver time (eller noe sånt) og da tror jeg at jeg må over på digitale ??

Hehe, lurte på hvor lang tid før en eller annen kom med den...helt enig, den er perfekt...spørs om "mor" er enig at vi skal selge huset for å kjøpe klokken til sønnen på 4...hehe, Jeg er klar...

Skummel tendens

Mine første ord var klokke (gokke) og brille (bille). Har nå 8 klokker og 11 par solbriller. Hmmm... skummelt!

søt historie, men jeg ser at jeg må legge inn mer overtid i tiden fremover, for mine to hyperpropelltvilinger sine første ord var henholdsvis "BIL" for guttungen og "smykke" for jentungen. Nå ramser han opp porshe, ferrari og hans favoritt Lamborgini. Hun vil bare ha prinsessesmykker. :-0
Klokker blir vell bare småpenger i forhold er jeg redd:D:eek: