S.U.F og Sarpaneva

Jeg tenker dette er et velkalkulert valg av måten baksiden skal fremstå på.
Men ok, man får 'forventninger' i det man studerer og betrakter kunstverket som er på hovedsiden av klokken.
I det den snus, vil nok en del 'nye' kunder syns den ser enkel og lite finishiert ut.
Men med 17 klokker i produksjon, er vel dette tiltenkt den harde kjerne av kundene og således et ikke problem.

• Liker
Reaksjoner: Cltklok og Matsmet

Vis vedlegg 311935
Vis vedlegg 311936
Vis vedlegg 311934
Syntes at den var rå! Gleder meg til å prøve den neste uke :)

Sant nok men synes det viser litt hvor sjukt bra klokker du kan få her fra andre i samme prisklasse, både fra independents og fra større merker. Synes feks Kudoke klarer hele pakken her til nesten halve prisen. Dog som du sier er det vel den håndmalte lumen på skiven og den spesielle kassen som er hovedmålet her.
Gode poenger! Jeg brukte mange år i forkant på å gruble på om det virkelig gikk an å kjøpe en klokke med Soprod-verk til langt over hundre kjempestore… Men, jeg gikk for det, og kommer nok til også å gå for en med Jean-François Mojon sitt verk også en gang i framtiden (som det står i denne).
Denne klokka er visstnok et reelt samarbeid med V. Bottas. Meninga var at det skulle være røft og industrielt. Stepan kommer nok aldri til å finisjere i tysk eller sveitsisk høy-horologi-tradisjon på egne klokker. Han gjør det på sin måte- røft og ujålete- og det skal funke. Tror det rett og slett er et poeng for ham å gjøre det på den måten. Selv på Lunations er det ikke der arbeidet primært blir lagt. Men, på mekanikk og klassisk metallsløyd derimot… Timene legges nok ned der han mener det er rett, og som han sier selv: de er ikke for alle… For meg er det helheten og tankene bak disse valga som skaper uttrykket, og gjør det til veldig Stepan..
Og helt enig med deg G.T. Er man ute etter klassisk finisj finnes det andre enn Stepan. Men, bare han er han. Og det digger jeg (nå etterhvert).

Hands-on ;)
0AB8459F-13B1-4B15-B700-833AB9621F1C.jpeg
8CFF1A4B-4CCD-4B85-805A-B21CE6F2D1B9.jpeg

Spent på om S.U.F Helsinki introduserer ny skivefarge til 180 i 2023. Nå har jeg prøvd litt forskjellig, og det er nesten umulig å ha en favoritt farge. Det varierer fra dag til dag og rådende lysforhold :LOL:
A2D9C454-C0B8-444F-B2AB-435D5D83FC2C.jpeg

Redigert: