Saastad Ur & Optikk (Porsgrunn)

Har hatt nok en fin opplevelse hos Saastad for to uker siden. Bytta urskive, null stress, gikk kjapt. Han tok 500 for jobben, noe jeg syns var helt ok.

Har bare godord å si om Saastad. Sist jeg var innom stod jeg lenge å snakka med Espen om alt fra Klokker, Dykking, ROV og hans nye klokkemerke Norwegian Watch Company. Vi har begge jobba i oljebransjen, bare i helt forskjellige avdelinger så vi hadde en del å prate om. Espen er utdannet både dykker og urmaker, og jobbet som Nordsjødykker. Har drevet dykker og ROV firma innaskjærs i ettertid, før han tok over Saastad på heltid. Allsidig mann:)

Nytt klokkemerke som Espen Saastad holder på med, spennende prosjekt. Jeg har fått omvisning i verkstedet hans og kikket på maskinparken osv, ble meget imponert. Det virker som en skikkelig satsing. Og må ikke sammenlignes med de nye norske klokkemerkene som får printa navnet sitt på skiva og levert rubbel og bit fra Kina. Skal bli veldig spennende å se hva han får til med dette prosjektet.

• Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Hva tenker dere om å betale depositum på hele kjøpesummen i forkant ? Er det greit ? Hva med risiko hvis forhandler går konk....
Jeg har betalt depositum på en Rolex hos Saastad for 6 mnd siden. Fremdeles ingen klokke.

Er vel i det minste noe uvanlig?
Hvor skummelt det er kommer vel an på forretningens økonomi, og om den skulle være anstrengt, forretningens integritet og vilje til å fullføre levering til deg.
Jeg hadde ikke gjort en slik avtale.

Hvor skummelt det er kommer vel an på forretningens økonomi, og om den skulle være anstrengt, forretningens integritet og vilje til å fullføre levering til deg.

+ 1 :eek:

+1
Høyst uvanlig og direkte ekkel forretningsførsel....... :eek:

Hvilken model og hva har de forespeilet deg mht leveringstid?
Det er en sort Daytona. Levering er usikker, noe som sikkert alle er kjent med.
Jeg synes det er rart at det ikke er definert et system for levering av klokker fra en stor produsent som Rolex. Det er vel en del av markedsføringen. Lang ventetid og usikker levering. Merkelig

Hadde jeg betalt 100% up front hadde jeg krevd at dette hadde flyttet meg langt frem i køen. Dette er jo en klokke du potensielt kan måtte vente lenge på. Lenge.

Er du derimot neste på listen og Saastad vil forsikre seg om at du tar den ser jeg ikke noe problem her.

• Liker
Reaksjoner: Rød
Er det AD'er som tar depositum på Ceratona altså? Faren er vel veldig liten
at de skulle brenne inne med den for å si det sånn....

Får man fastpris om man forhåndsbetaler hele summen? Altså man unngår prisregulering om prisen justeres opp under ventetiden.

Hadde jeg betalt 100% up front hadde jeg krevd at dette hadde flyttet meg langt frem i køen. Dette er jo en klokke du potensielt kan måtte vente lenge på. Lenge.

Er du derimot neste på listen og Saastad vil forsikre seg om at du tar den ser jeg ikke noe problem her.
Takk for svar. Håper
Får man fastpris om man forhåndsbetaler hele summen? Altså man unngår prisregulering om prisen justeres opp under ventetiden.
Nei, prisen kan justeres.

Altså jeg har bestilt en 116613lb og betaler ved levering. Hadde ikke gått med på at vente i 6 månader og betalt klokken, mister jo veldig mye avkasting på de pengene :(