Safari i Haugesund

J

jayeff

Guest
Onsdag denne uken var det tid for ny tur til Haugesund. Det ble en litt improvisert tur etter arbeidstid, så besøket ble etter stengetid, samt meget kort.

Det er noe eget med en urmakerforretning etter stengetid...
DSC_0043.jpg

Turens mål
DSC_0049.jpg

Den største Rolex-boksen jeg har vært borti, noensinne!
DSC_0053.jpg

DSC_0057.jpg

Hanskene er selvfølgelig på plass :)
DSC_0054.jpg

Og inni finner vi...
DSC_0061.jpg

Rolex Daytona, African Dictator Edition
DSC_0067.jpg

En klokke som egentlig er tatt ut av produksjon, men som foreløpig fortsatt kan lages på bestilling (8 uker)

Det er noe spesielt med slike klokker. Mange har et hat/elsk - elsk/hat forhold til dem. Men, å holde en i hånden gjør at man får et mer nyansert forhold til den. Den er jo vakker, på sin egen merkelige måte.

DSC_0074.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0077.jpg
DSC_0085.jpg

Det er i hvert fall ingen tvil om at det er en "bling-klokke" :p

Hele fotoseansen var avklart med kunden, men av respekt for vedkommende valgte jeg å ikke prøve klokken på armen denne gangen.

Derimot fikk jeg prøve denne kjekkasen. En nydelig Daytona i rødt gull :)
DSC_0107.jpg

For ikke å snakke om en DD II i gult gull
DSC_0113.jpg

DSC_0122.jpg

Med den nydelige presidentlenken
DSC_0117.jpg

Jeg fikk endelig også prøvd Black Bay på armen. Dette har jeg ventet lenge på :)
DSC_0142.jpg

Det er noe med kasseformen jeg ikke helt føler meg komfortabel med. Tror nok at jeg helst ønsker at de skal gå tilbake til submarinerdesignet. Føler at kassen rett og slett blir for tykk og rund i kantene.
DSC_0143.jpg

Den var uansett desidert penest med lærreim
DSC_0155.jpg

Dett var dett for denne gang. Det ble, som tidligere nevnt, bare et kort besøk. Satser på en litt mer fyldig beretning når Knut får inn SkyDwelleren om en liten stund :)

Leopard-Daytona er bare sinnsyk, men den sitter bra.. på Steven Tyler :)

DD II var pimp, men på en god måte. Jeg liker den. Helgull Daytona også, sikle. Takker for rapport Jayeff!

Edit: Utrolig fet skinnrem på den Tudoren!

Leopard-Daytona er bare sinnsyk, men den sitter bra.. på Steven Tyler :)

DD II var pimp, men på en god måte. Jeg liker den. Helgull Daytona også, sikle. Takker for rapport Jayeff!

Edit: Utrolig fet skinnrem på den Tudoren!

+1 :)
Ser frem til din tråd når skydwelleren er på plass, jay!
Hadde en prat med trond jørgensen the other day, og han kunne fortelle om en rekke bestillinger i ulike gullvarianter av den nye modellen. Fet klokke, men dyr. Folk har for mye penger :p

Kudos, jayeff!
Den Dictator Daytonaen er så stygg at den er tøff. Kult at noen faktisk har kroner til å kjøpe denne til kona...håper for all del det er en kone som skal ha den :)

Redigert:
Alltid kjekt å lese om besøkene dine i Haugesund Jayeff.

Lurer på om vi noengang får "gleden" av å se en Daytona i den utførelsen her på sonen.

Mye lekkert! En DJ/DD i gull hadde vært noe til dressklokke, må innrømme det - selv om det ennå ikke er helt meg.

Og den Daytonaen..ehh..ja. Du skal ha en viss stil for å kunne bære den :D
Takk for at du deler, Jayeff!

Er det noe kjøp på gang? Du har en 114060 nå, ikke sant? :)

Visste ikke at du var slik en fan av leopard-Daytonaen, Boenna? ;)

Her skjønner jeg at jeg har gått i fella med begge bena.... At noen skulle arrestere meg for å være upresis er bare å forvente, jeg hadde også kastet meg på denne muligheten... ;)

Problemet med skrevne medier er at alt lagres for ettertiden, og jeg ønsker ikke om 5 år, f.eks. i et jobbintervju å bli konfontrert med min tilsynelatende begeistring for denne klokken.

Som dokumentasjon for ettertiden ønsker jeg derfor å presisere at det var rød-gull Daytonaen jeg siktet til... Leopard-diktator uhyret kan kun brukes av mennesker som bruker sminke... Noe spesielt mer outrert har jeg faktisk vanskelig for å se for meg! Det måtte i tilfelle være hvis remmen var laget av ekte leopard skinn (jeg håper inderlig at min antagelse om at dette ikke er "genuine Leopard" holder vann)!

Bortsett fra denne presiseringe kan jeg jo nevne at dise utfluktene til Haugesund med etterfølgende reisebrev gir meg stor glede... Keep up the good work Jayeff! :D

Takk for at du legge ut litt fra dine turer til Lervik Ur! Altid noen spennede lokker du kommer med bilder av og det er hærlig! Må si Daytonaen i gull var lekker.