J
jayeff
Guest
Onsdag denne uken var det tid for ny tur til Haugesund. Det ble en litt improvisert tur etter arbeidstid, så besøket ble etter stengetid, samt meget kort.
Det er noe eget med en urmakerforretning etter stengetid...
Turens mål
Den største Rolex-boksen jeg har vært borti, noensinne!
Hanskene er selvfølgelig på plass
Og inni finner vi...
Rolex Daytona, African Dictator Edition
En klokke som egentlig er tatt ut av produksjon, men som foreløpig fortsatt kan lages på bestilling (8 uker)
Det er noe spesielt med slike klokker. Mange har et hat/elsk - elsk/hat forhold til dem. Men, å holde en i hånden gjør at man får et mer nyansert forhold til den. Den er jo vakker, på sin egen merkelige måte.
Det er i hvert fall ingen tvil om at det er en "bling-klokke"
Hele fotoseansen var avklart med kunden, men av respekt for vedkommende valgte jeg å ikke prøve klokken på armen denne gangen.
Derimot fikk jeg prøve denne kjekkasen. En nydelig Daytona i rødt gull
For ikke å snakke om en DD II i gult gull
Med den nydelige presidentlenken
Jeg fikk endelig også prøvd Black Bay på armen. Dette har jeg ventet lenge på
Det er noe med kasseformen jeg ikke helt føler meg komfortabel med. Tror nok at jeg helst ønsker at de skal gå tilbake til submarinerdesignet. Føler at kassen rett og slett blir for tykk og rund i kantene.
Den var uansett desidert penest med lærreim
Dett var dett for denne gang. Det ble, som tidligere nevnt, bare et kort besøk. Satser på en litt mer fyldig beretning når Knut får inn SkyDwelleren om en liten stund
Det er noe eget med en urmakerforretning etter stengetid...
Turens mål
Den største Rolex-boksen jeg har vært borti, noensinne!
Hanskene er selvfølgelig på plass
Og inni finner vi...
Rolex Daytona, African Dictator Edition
En klokke som egentlig er tatt ut av produksjon, men som foreløpig fortsatt kan lages på bestilling (8 uker)
Det er noe spesielt med slike klokker. Mange har et hat/elsk - elsk/hat forhold til dem. Men, å holde en i hånden gjør at man får et mer nyansert forhold til den. Den er jo vakker, på sin egen merkelige måte.
Det er i hvert fall ingen tvil om at det er en "bling-klokke"
Hele fotoseansen var avklart med kunden, men av respekt for vedkommende valgte jeg å ikke prøve klokken på armen denne gangen.
Derimot fikk jeg prøve denne kjekkasen. En nydelig Daytona i rødt gull
For ikke å snakke om en DD II i gult gull
Med den nydelige presidentlenken
Jeg fikk endelig også prøvd Black Bay på armen. Dette har jeg ventet lenge på
Det er noe med kasseformen jeg ikke helt føler meg komfortabel med. Tror nok at jeg helst ønsker at de skal gå tilbake til submarinerdesignet. Føler at kassen rett og slett blir for tykk og rund i kantene.
Den var uansett desidert penest med lærreim
Dett var dett for denne gang. Det ble, som tidligere nevnt, bare et kort besøk. Satser på en litt mer fyldig beretning når Knut får inn SkyDwelleren om en liten stund