Salon Privé - et forum for sjikanering og baksnakking?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Sted
Oslo, Nordstrand
Hørte av et forummedlem her inne at Salon Privé har blitt brukt for å skrive om meg som medlem, og da ikke av den hyggelige sorten. Grenser til sjikanering og baksnakking av sort som tja skulle holdes lukket, og lukket i den grad at dersom jeg skulle finne på å bli støttemedlem, så ville jeg ikke kunne ha tilgang uansett.
Jeg innrømmer at jeg har gått på blemmer, som å rakke ned på et annet medlems ur, men beklaget i etterkant for dette flere ganger. Jeg har likevel aldri brutt handelsavtaler, eller gjort noe ulovlig i henhold til dette, som kan sees av referanser. På grunnlag av dette kan jeg ærlig talt ikke si at jeg er en bad guy. Alle gjør feil, så det jeg ønsker i denne tråden er å beklage for alt det som er blitt oppfattet feil tidligere, men jeg er også lei meg for alle dere medlemmer som holder til under et skalkeskjul og snakker dritt om meg uten å ta opp dette med meg direkte.

Andreas

bette-davis-amen-gif.gif

:mrgreen:

Fra spøk til alvor. SP er et flott forum hvor det går i løst og fast og tonen er god forummedlemmene imellom. At det ble noen reaksjoner på dine kommentarer overfor èn klokkesamling her på forumet er vel å forvente, og jeg liker å tro at du fikk med deg "saken" uten å være på SP.

Jeg har likevel aldri brutt handelsavtaler, eller gjort noe ulovlig i henhold til dette, som kan sees av referanser. På grunnlag av dette kan jeg ærlig talt ikke si at jeg er en bad guy.

Lover og regler er en ting, men det er noe som heter normer og sosial intelligens.

Salon Prive brukes vel mest til å slenge dritt om de andre som også er der inne og kan lese det. Eksempelvis hvis en stakkar må ligge i telt fordi han har solgt bilen til kona og kjøpt seg gull-Sub og den type ting.

Salon Prive brukes vel mest til å slenge dritt om de andre som også er der inne og kan lese det. Eksempelvis hvis en stakkar må ligge i telt fordi han har solgt bilen til kona og kjøpt seg gull-Sub og den type ting.

Nå dæva jeg. He he

Grenser til sjikanering og baksnakking av sort som tja skulle holdes lukket, og lukket i den grad at dersom jeg skulle finne på å bli støttemedlem, så ville jeg ikke kunne ha tilgang uansett.

Dette medfører ikke riktighet. Alle støttemedlemmer, uavhengig av når man blir medlem, har mulighet til å lese alt som blir skrevet og har blitt skrevet tidiligere.

En av de største argumentene for SP er å gi faste medlemmer et forum som ikke indekseres av søkemotorer og hvor man dermed har anledning til å kunne dele saker av en litt mer personlig art foran et definert publikum fremfor å legge frem informasjonen i full offentlighet.

Vanlige forumregler gjelder naturligvis også i SP og sjikane og mobbing skal ikke forekomme.

Nei, det er definitivt ikke et forum for sjikanering og baksnakking. Men, om noen oppfører seg tåpelig i det åpne forumet, så er det selvsagt stor sjanse for at det prates om det der inne. Det er bare å forvente.

SP er et av de hyggeliste hjørnene på TS og nettet generelt, uten tvil. Og faktisk et av de meste aktive stedene på forumet her også, praten går nesten hele tiden om alt mulig rart - en del om klokker, masse om ting utenom klokker og mye tull og humor. Fin gjeng, anbefales :)

Redigert:
Jeg vet ikke spesifikt hva som er blitt sagt om meg der inne, da jeg ikke er medlem, men forummedlemmet jeg snakket med hadde beskrevet at jeg fikk "HEEFTIG PEPPER", og dermed tolket dette som lettere sjikane og/eller mobbing. Når en bruker store bokstaver på de to ordene i en hel setning, legger dette trykk på "heftig" og "pepper". Min tolkning var da at tonen om meg ikke var: "Jeg liker ikke helt han andreaskh", som er helt greit, men snarere: "Han der andreaskh er en komplett idiot, mangler sosial intelligens og egentlig vil jeg bare ha han bort fra hele forumet. Er dere ikke enig karer?". Spør du meg er det litt forskjell på de to, og første er akseptabel, mens andre versjonen er uakseptabel etter min mening.

Tråden her ble igrunn opprettet fordi den beskrivelsen jeg fikk av hva som ble sagt om meg, virket ganske grov, og det underbygger det hele når jeg blir fortalt at dette står i Salon Prive og ikke for eksempel over mer private former som PM.

Uansett avslutningsvis vil jeg si som istad at jeg beklager det som er blitt sagt av den negative sorten, og dersom folk vil kan de enten svare her eller sende meg en PM på spesifikke ting som ikke er helt innafor, så jeg kan få unnskyldt direkte om dette ikke allerede er gjort. Det er også forståelig om ikke alle respekterer meg her inne, men jeg har ingen intensjon om å skape en dårlig stemning på forumet. Det som er blitt skrevet, er skrevet fordi jeg ikke har tenkt meg om før jeg skriver det.

Jeg ønsker å bidra med en hyggelig tone.

Andreas

Hyggelig tone er alltid velkomment, men jeg må bare spørre..
Du opprettet nettopp en temmelig krass tråd basert på antydningene av at du ble sjikanert fordi du tidligere har tråkket i salaten og en du kjenner brukte caps lock når han refererte til at har blitt omtalt i en lukket del av forumet?

Men du vet altså ikke hva som ble sagt?

Ved evt senere anledning anbefaler jeg at finner ut om du ble omtalt eller sjikanert før du går ut med brask og bram.

Dette er virkelig ikke noe å tenke på @Andreaskh. Det er pr. i dag nesten 38000 innlegg i snikksnakk-tråden i salon privé, og noen ytterst få handler om deg. Du har rett i at det ble skrevet om deg etter at du hadde uttalt deg litt ufint i særlig én tråd, men at "alle baksnakker deg i salon privé" blir helt feil.

Redigert av en moderator:
Dette er virkelig ikke noe å tenke på @Andreaskh. Det er pr. i dag nesten 38000 innlegg i snikksnakk-tråden i salon privé, og noen ytterst få handler om deg. Du har rett i at det ble skrevet om deg etter at du hadde uttalt deg litt ufint i særlig én tråd, men at "alle baksnakker deg i salon privé" blir helt feil.

Jeg aksepterer at det er blitt skrevet om meg grunnet det jeg hadde sagt. Jeg ønsker egentlig bare legge saken død og at et stor flertall kan tilgi meg, selv om det ikke nødvendigvis betyr at man skal digge meg. Hvis du forstår? @mutriakis

Det er flere tilfeller der det har blitt tråkket i salater og der flere av salat-tråkkerne har kommet inn i varmen. Jeg skjønner at det er kjedelig å føle på det å kansje ikke ga vært poppis. Oppskriften på å bli poppis er å være hyggelig, réal og sannferdig. Det er ikke tvil i min sjel om at du får til det i fremtiden:)

Det er flere tilfeller der det har blitt tråkket i salater og der flere av salat-tråkkerne har kommet inn i varmen. Jeg skjønner at det er kjedelig å føle på det å kansje ikke ga vært poppis. Oppskriften på å bli poppis er å være hyggelig, réal og sannferdig. Det er ikke tvil i min sjel om at du får til det i fremtiden:)

Det var fint å høre @Entropy :)

Mulig jeg kommer til å angre på dette innlegget, men jeg synes egentlig ikke det skader.

Det har ikke vært noen form for sjikanering eller mobbing, snarere at man har vært enig om at du til tider har hatt en fremferd både her inne og utenfor forumet som ikke nødvendigvis oppfattes som helt i tråd med hva man kanskje forventer seg av en TSer.

Det er altså ikke snakk om drittslenging, mobbing, sjikanering eller ønsker om å få deg fjernet fra forumet.

Når det er sagt, så er jeg sikker på at du finner din plass her på forumet, uten problem. Alle har man vært ung, fremadstormende og ikke nødvendigvis helt polert en gang :)

Redigert:
Godt tystern ikke har tilgang til SPP.

Salon Privè Privè er ikke for hvemsomhelst. Det som diskuteres der inne tåler uansett ikke dagens lys. Krever minimum 2000 innlegg og inngangsbilletten er en årlig donasjon til Fyrstens klokkekonto. Summen er hemmelig, men jeg måtte iallfall selge en Sub for å få råd.

Spøk til side.
Jeg har elendig korttidshukommelse og aner ikke hva saken din handler om, Andreas, men i mine øyne viser du gode takter og stor vilje til å bli/være en likandes kar. Du har bedt om unnskyldning for et eller annet og jeg antar at dette "et eller annet" ikke var noen dødssynd. Hvis du kommer deg inn i SP får du i det minste anledning til å ta igjen om du blir ertet ;)

Du får tåle at noen påpeker seg din til tider spesielle oppførsel her inne, jeg har jo selv førstehåndserfaring med deg og dine lite gjennomtenkte uttalelser. Vil tippe at det lureste er å suge til seg kritikken, ikke starte en -egen- tråd om det for alles skue og lære av feil. Som påpekt flere ganger her, vi har alle vært 17 en gang! :)

Status
Stengt for ytterligere svar.