Samboern skal få urverk - hva bør jeg kjøpe?

Medlem
13. juli 2013
Innlegg
661
Sted
Oslo
Da begynner planleggingen av neste års bursdagsgave! Riktignok ikke før i juni men gitt leveringstiden som er på mye av urverkene i den øvre klassen er det vel bare å starte..

Hun bryr seg ikke om kvarts eller urverk - men det gjør jeg ;)

De klokkene vi har prøvd hittil (lurer på henne noen prøver mens jeg allikevel er og prøver selv) er AP RO kvarts med diamanter på bezelen og Patek Philippe Twenty-4, dessverre bare tilgjengelig i kvarts.

Av disse foretrakk hun nok PP, selv om jeg nok synes AP'en er mye mer unik og langt tøffere. Vi har også diskutert Rolex men det faller helt ut.

Det ser dessverre ut som den første PP'en med automatisk urverk blir veldig veldig mye dyrere enn Twenty-4, og også for AP RO'en blir det en god del dyrere.

Budsjettet er sub 100k, men klart, det hadde ikke vært dumt å komme billigere unna ;)

Noen forslag?


Kim!
 
Jeg har en plan om å kjøpe IWC portofino (herremodell) til min kjæreste.

Hun har desverre oppheng på at den er finest i gull...

Av andre alternativer synes jeg at det er usedvanelig lekkert med Panerai på jenter. Feks radiomir 42mm.

Begge disse forslag er godt under 100k hvis du ikke tar helt av på modellene da.
 
Hva med PP Aquanaut? Hva er listeprisen på den egentlig?

Den kommer med gummireim (vel, lenke også men den ser ikke ut) - hun har hengt seg litt opp i at dameklokker skal ha lenke.. og forresten er den nok 120/130K eller så tenker jeg :)

Men da kom vi jo på noe jeg glemte litt da, og det er at lenke nok er et krav.

EDIT: Jeg kom på noe mer - hun er ikke opphengt i at urkassen må være gull, MEN, diamanter er tydeligvis et kjempepluss! ;)

Kim
 
Redigert:
EDIT: Jeg kom på noe mer - hun er ikke opphengt i at urkassen må være gull, MEN, diamanter er tydeligvis et kjempepluss! ;)

Kim

Vel.. Det kom jo som et karasjok!

Selv syns jeg en Daytona ser fantastisk ut på kvinner. Men Rolex var vel uaktuelt?
 
Men da kom vi jo på noe jeg glemte litt da, og det er at lenke nok er et krav.

EDIT: Jeg kom på noe mer - hun er ikke opphengt i at urkassen må være gull, MEN, diamanter er tydeligvis et kjempepluss! ;)

Kim

Vel.. Det kom jo som et karasjok!

Selv syns jeg en Daytona ser fantastisk ut på kvinner. Men Rolex var vel uaktuelt?

Hvis du kan tøye budsjettet litt, så syns jeg jo denne som jeg kjøpte til kona for litt siden, er veldig fin. Hun er kjempefornøyd :)

 
Hvis du kan tøye budsjettet litt, så syns jeg jo denne som jeg kjøpte til kona for litt siden, er veldig fin. Hun er kjempefornøyd :)


Daytonaen er vel den eneste Rolex undertegnede kunne vurdert, den ser kjempebra ut :)

Men ja, Rolex faller ut. Det er vel ikke til å stikke under en stol at prestisjen til f.eks. Patek teller litt også.. så det jeg kanskje spør om er hvordan man kan "toppe" Patek Philippe Twenty-4 (ikke tenk på horologien ved kvartsurverket her, for det gjør ikke samboern). AP RO er liksom det eneste jeg har funnet som ligner i prestisje.. men selv det "er ikke Patek..".

Hjelp! ;)


Kim
 
Speedmaster mother of pearl automatic;)

Den var faktisk kjempefin, men som jeg nettopp svarte noen andre - det er ganske langt mellom AP/Patek og Omega i den litt fuzzy "prestisjefaktoren"... så selv om Speedmasteren ser flott ut og har automatikk så vet jeg at kvarts-Patek vil settes mer pris på...

Trenger tydeligvis hjelp til å finne en Patek-konkurrent i tillegg til AP RO! :)
 
Daytonaen er vel den eneste Rolex undertegnede kunne vurdert, den ser kjempebra ut :)

Men ja, Rolex faller ut. Det er vel ikke til å stikke under en stol at prestisjen til f.eks. Patek teller litt også.. så det jeg kanskje spør om er hvordan man kan "toppe" Patek Philippe Twenty-4 (ikke tenk på horologien ved kvartsurverket her, for det gjør ikke samboern). AP RO er liksom det eneste jeg har funnet som ligner i prestisje.. men selv det "er ikke Patek..".

Hjelp! ;)


Kim

Hva med Vacheron Constantin Malte Lady? Det er utrolig flotte ur, men da må nok også strekke budsjettet litt samtidig som du må ofre lenke... :)

Malte Lady 25530/000G-9741 - Vacheron Constantin
 
Jeg forstår ikke hvorfor du vil at hun skal ha automatverk for enhver pris når hun selv ikke bryr seg? En brukt Twentyfour må jo være prima? rundt 50K.. så kan du spytte inn i en patek til deg selv istedet..
 
Jeg forstår ikke hvorfor du vil at hun skal ha automatverk for enhver pris når hun selv ikke bryr seg? En brukt Twentyfour må jo være prima? rundt 50K.. så kan du spytte inn i en patek til deg selv istedet..

Det er ikke nødvendigvis en dum tanke du har der.. :p

Men ser ut til å være litt dårlig tilgjengelighet i Norge.. eneste Twenty-4 jeg har funnet i Norge er en helgull til 159 000 (som riktignok kanskje ikke er en dårlig pris da den koster 285 ny).

Du har ikke tilfeldigvis kjennskap til noen som selger en Twenty-4?
 
Hva med en OMEGA Ladymatic?

Omega-Ladymatic-1.jpg


pp_deville_ladies_ladymatic_header.jpg


omega-de-ville-ladymatic-caseback.jpg
 
Eller rett og slett kjøpe Daytona likevel? Den dr.fiddy viste er jo bare helt nydelig på damer. Angående prestige: vet venninnene hennes hva PP er for noe? Vet de hva Rolex er? Hvis dette var viktig, er det vel mer show-off med mother of pearl Daytona..
 
Eller rett og slett kjøpe Daytona likevel? Den dr.fiddy viste er jo bare helt nydelig på damer. Angående prestige: vet venninnene hennes hva PP er for noe? Vet de hva Rolex er? Hvis dette var viktig, er det vel mer show-off med mother of pearl Daytona..

Prøvde meg på en "Hva synes du om Rolex egentlig" nå nettopp... fikk en en rekke negative karakteristikker av merket, inkludert en sammenligning av Rolex med Hummer og Patek med Aston Martin... Morsomt når man ikke bryr seg om innmaten :p

AP og Patek er visst i førersetet fortsatt...