Samleboks/hus. Hva har du?

Sånn som dette mener jeg. Hva kaller du det? :D

watch_case_12_triple.jpg

Prøvde å søke, men jeg søkte vell på feil ord. hehe. Beklager. Da kan tråden stenges.

Beklager min krasshet:) Sliten etter jobb igår.

Personilig har jeg kun to fine klokker om dagen, så begge står i en watchwinder når de ikke er på armen.

Jeg har en skikkelig crappy winder med et lydnivå som holder meg våken om
natta. Men den holder klokkene igang og det er jo det viktigste........
Ellers bruker jeg en ombygd pistol koffert når jeg skal transportere flere
klokker om gangen.
IMG_3116.jpg

Klokkeboks er essensielt. For dere som bor i Oslo kan dere ta turen til Ossur Solheim i Tordenskjolds gt. Pene solide bokser. Han er dessuten god til å skru også, skulle du trenge service på vintage klokker.

Watch Winders derimot... Her er meningene delte. Personlig mener jeg det er noe skikkelig tull. En klokke har ikke noe vondt av å stå stille en liten stund. Ei Automatic kan fort gå noen minutt feil, selv om du lar den stå i en Winder i noen uker, og da må du stille den alikevel. Dessuten er det noe eget ved å ta ut klokka, stille den og trekke den opp...

Her må vi ikke la oss lure av smarte markedsførere som konstruerer opp behov for oss!

Vel jeg jobber som mekaniker og går ikke med klokke på jobben. Så jeg
prøver og tilbringe så mye tid jeg kan på klokkene mine om kvelden. En
winder gir meg muligheten til å "balansere" bruk av flere klokker over
kort tid.Ellers hadde jeg ikke gjort annet enn og trekke og stille klokker;)

Her må vi ikke la oss lure av smarte markedsførere som konstruerer opp behov for oss!

Ja, for (opptil) flere klokker til flere titusenvis av kroner er et reelt behov vi mennesker har derimot...;) Eller er det slik at vi alle har gått utfor kanten av stupet med vidåpne øyne.:p

Det er forresten ganske nyttig med en winder når man ikke har quick-set dato på klokka da.
Også blir klokkene så glade når de får litt trim.:cool: