GrimReaper
Støttemedlem
Hvis man skal "foliere" klokkene sine så tenker jeg at det er på tide å se seg om etter en ny hobby...
Nå og da dukker det opp klokker fra 50 og 60-tallet der man ser mønsteret i Perlonen som "bestefar" brukte 24/7 i 30+ år.
"Vi" som bytter natorem og klokke daglig/ukentlig får vurdere selv.
Jeg har det samme på min fars Seamaster fra 1957. Det er ingen tvil om at perlon reimer har en abrasiv effekt. Gamle klokker med slike spor er hva de er, de viser at de er brukt, en del av historien til klokken, og jeg er glad sporene er der. På nye klokker har man muligheten til å unngå dette, eller akseptere at det vil skje.Jeg har en slik, min fars Seamaster fra 1962. Den brukte han på perlon reim i mange år. Nå har kassen tydelige slitasje etter reimen, i riktig lys ser man perlonmønster i stålet.
Watchbandit har ikke 24mm, så da blir det Barton.Syns de er meget bra til sin pris. Selv foretrekker jeg Watchbandit sine (som egentlig er så og si identiske) siden de har en bedre spenne.
Vis vedlegg 320990
Yes – Tidssonen nettbutikk har blitt offisiell forhandler av Uncle Straps (tidligere kjent som Uncle Seiko)
Uncle har et vanvittig stort utvalg, men vi har forsøkt å ta inn det vi mener er mest interessant. Kom gjerne med innspill (kanskje på PM, så vi ikke roter til tråden) om noe er savnet eller ønsket!
Uncle Straps
Siden 2015 har Uncle Straps (tidligere kjent som Uncle Seiko) levert remmer og lenker til entusiaster over hele kloden. Uncle Straps ble berømt for sine gummiremmer til Seiko, men har i senere år gjort seg bemerket for vintage-inspirerte lenker til Speedmaster. Begge deler og mye mer finner du...shop.tidssonen.no
Er reimene på lager i Norge, eller sendes de fra utlandet? Har dere noe rabattkode for forummedlemmer?
Er disse remmene ekte struts eller bare imitasjon?
Struzzo lærrem
Klassisk mørkebrun klokkerem av strutseskinn. Leveres med stålspenne. Produsert i Italia. Bredde: 20/16 mmLengde: 115/75 mmTykkelse: 4,0 mmshop.tidssonen.no
For oss med vintage klokker er 18 mm (eller mindre) mest vanlig. Det er ingen remmer på tidssonen nettbutikk som passer. Er det ikke mulig å ta inn?
Korte remmer til tynnashåndledd, hvor finner man dem?