Samling ved reisens slutt

Fantastisk tråd, og ditto klokker!! Dette kan jeg like. Takk for at du deler :)

Wow!

Flott galleripost! Gode beskrivelser og flotte klokker... :)

Takk takk, godt å ha landet stående etter alle Wirkolaene som har hoppet før her :)

Flotte klokker og like bra historier. Men trådtittelen - undrer meg på den?

Jeg prøvde å komme på noe mer spennende tittel enn "Snapperheads samling" og siden jeg har vært på en uplanlagt og virrende horologisk vandring så tenkte jeg at det ville passe med et dårlig ordspill på Erik Fosnes Hansens roman "Salme ved reisens slutt":
Erik%20Fosnes%20Hansen%20-%20Salme%20Ved%20Reisens%20Slutt.jpg

Teoretisk kunne vel PP være et naturlig punktum og endestasjon for reisen, men det ser vel ikke ut som det har fungert for andre :)

Redigert:
Jeg prøvde å komme på noe mer spennende tittel enn "Snapperheads samling" og siden jeg har vært på en uplanlagt og virrende horologisk vandring så tenkte jeg at det ville passe med et dårlig ordspill på Erik Fosnes Hansens roman "Salme ved reisens slutt":
Erik%20Fosnes%20Hansen%20-%20Salme%20Ved%20Reisens%20Slutt.jpg

Teoretisk kunne vel PP være et naturlig punktum og endestasjon for reisen, men det ser vel ikke ut som det har fungert for andre :)

;) Joda, tok den og det var vel tanken på boken som også gjorde at for meg fikk tittelen et anstrøk av noe skjebnesvangert, noe uunngåelig ......

Har vel ellers fått en følelse av at i klokkeverdenen er der ikke noen endestasjon, det er selve reisen og utviklingen som er målet?

Fantastisk lesning! Du er nok alt for ydmyk når du beskriver dine skrivekunnskaper;) Og den Nautilusen...... Snadder.

Takk for en herlig post:) Mye god lesing og masse flotte ur. Takk som deler!

Herlig tråd! Noen flotte bilder ;), morsom lesning og utrolig flotte klokker.

Igjen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Føler vel at bildene burde vært en del bedre, men er ikke så dreven med mobilkameraet... Tar meg også i å synes at det er litt kleint å stå og ta bilder av klokker, men på den annen side er vel det kanskje et lite sunnhetstegn oppi all galskapen :confused:

Flott historie og en meget flott samling klokker. Likte spesielt denne, 997?

Syntes jeg kunne snike inn den her, var jo litt klokke-relatert :cool: (både i seg selv, men også siden den tok vekk litt likviditet også) Ja, det er en 997S. Jeg kunne bære ned mange årganger av Evo Magazine i boden da jeg fikk den, og godfølelsen er fremdeles like stor hver gang jeg starter opp :)

;) Joda, tok den og det var vel tanken på boken som også gjorde at for meg fikk tittelen et anstrøk av noe skjebnesvangert, noe uunngåelig ......

Har vel ellers fått en følelse av at i klokkeverdenen er der ikke noen endestasjon, det er selve reisen og utviklingen som er målet?

Tja, det uunngåelige var kanskje at det før eller siden måtte bli en Patek? :rolleyes: :eek:

Kjenner meg veldig igjen i samlingen din. Ligger bare noen måneder bak.. Tankene har gått veien om 5712, 5980, men faktum er at jeg skal til Genève å hente en 5711:) snart.. Veldig lekker samling og flotte skriblerier!

Herlig, herlig tråd. Fantastisk lesning og klokker, gratulerer med flotte valg :D

Sånn går no dagan

Som @Sjur sikter til under her for to kalendere siden så gikk ikke klokke-skuta til bunns i det kalde havet, selv om kanskje oppdateringsfrekvensen kunne tyde på det...

For å utfordre meg selv til å få ut fingeren på skrivefronten, og kanskje løfte opp tråden til glede for nye lesere, så lover jeg relativt dyrt og relativt hellig (alt er relativt relativt) å oppdatere med de siste endringer på klokkefronten i løpet av påsken.

Redigert av en moderator:
Jeg har ikke (så vidt jeg vet) sett stort til deg i Graandalsvegen eller andre veger. Er du ofte på de kanter?
Det hjelper for så vidt ikke så mye, i og med at jeg selv ikke er det, men skulle det slumpe til at vi samtidig befant oss i nevnte område kunne vi kanskje tatt en micro-GTG.

Fortsatt fin påske!

Jeg har faktisk vært mer i New Jersey enn Graandalsvegen de siste årene, dvs. noen turer innom nydelige Newark. Men hvis oljeprisen fortsetter sin faretruende ferd mot null er det vel mer aktuelt med hytteferie enn storbyextravaganza i tiden fremover... :confused::rolleyes:

What goes up must come down…

Det sa visstnok Isaac Newton i sin tid, og Blood, Sweat & Tears noe mer melodisk noe mer nylig. Etter sigende svarte George Mallory “Because it’s there” da han ble spurt om hvorfor han ville bestige Mount Everest, og jeg tipper at den godeste George syntes det var passe digg å slæppe av litt på sofaen og begrense utfartene til en og annen kolle i nærområdet da han kom hjem etter turen.

Uten sammenligning forøvrig så kan man jo driste seg til å si at Patek er en av klokkeverdenens topper, og at man ikke har så mye å sikte etter etter det. (Med unnskyldning til de som har tatt steget videre til Mille, Lange eller andre eksotiske merker)

Ihvertfall; kontoutskrifter og annen korrespondanse fra diverse finansinstitusjoner bringer en brutalt tilbake til hverdagen og ned på landjorden med et brak uten hensyn til klokkedrømmer og andre eksotiske eskapader. Heldigvis kan østens fjerne strøk bringe annet enn ymse skrot fra Dealextreme, så da en godt over middels klokkeinteressert kollega klarte å tolke tegnene på http://www.rakuten.co.jp så hev jeg meg med på innkjøp av en fornuftig sak som jeg har hatt mye glede av, til en veldig overkommelig pris.

5DA6904B-150A-4B95-AC69-CA81F3BC2F24.jpg

I all galskapen må det jo være et sunnhetstegn å kunne glede seg over denne også, selv om den ikke blir tatt frem på de aller fineste anledningene. (Og så er det jo den helt forferdelige hardplast-remmen som jeg ikke engang har klart å få av for å bytte med en Nato)

Further down the rabbit hole

Når man er på kjøret igjen og jakter på et nytt tilskudd i samlingen uten at kreditorene knurrer, så blir det fort mange turer innom Marked-sidene på Sonen. Det er vel ikke akkurat noen nød som driver meg og heller ingenting jeg opplever som hull eller direkte savn i samlingen. Det eneste jeg føler kan være praktisk er en robust sak som kan brukes i litt røffere sammenhenger, uten av håndleddet føles som at det sitter i en bjørnesaks (siden jeg fremdeles ikke har fått av torturinstrumentet av en plastrem på Seikoen).

Det blir et nytt merke for min del denne gangen, og selv om Breitling kanskje primært forbindes med høytflyvende aktiviteter så finnes det også noen vanntette varianter. Denne lille pluggen ble liggende en stund til salgs før jeg fikk den i hus til overkommelig pris, og har vært veldig fornøyd med tilskuddet siden.

02C44EFE-AA8A-4763-ABC0-B65A7B2DE936.jpg

Den gjorde for eksempel en eksemplarisk innsats under strabasiøse forhold sist sommer:

39B6ECF6-B50D-43E2-A08B-0F860CF3A0F4.jpg

Om nå oljeprisen skulle gå den rette veien, så kan det vel gjøre godt med en tur til Redbar i NYC. Du får melde din ankomst om så skulle skje, og om det er av interesse.

Koser meg for øvrig nesten glugg i hjel med innleggene dine i denne tråden, og hva du enn måtte mene om dine skriveferdigheter (ref første post i tråden), så tror jeg du langt på veg overgår de fleste av oss her inne.

Gratulerer med nye tilskudd og takk for at du deler.