Sammenligning av PAM422 vs PAM632 (47mm vs 44mm Luminor)

MrMstone

Støttemedlem
Medlem
30. juni 2013
Sted
Asker
Tenkte å lage en rask sammenligning av Panerai 422 og 632. To vidt forskjellige modeller, men som utseendemessig kan se temmelig identiske ut (iallefall for mannen i gata).

Likhetene de deler designmessig er:
- Gullvisere
- Helpolert kasse
- Børstet kronebeskytter
- Ecru lume
- Sekundviser ved 9

Panerai 422:
- 47mm Luminor 1950 kasse
- In-house urverk med 3 dagers gangreserve
- Safirglass bak
- Power reserve bak
- Sandwich dial
- Domed safirglass
- 100m WR
- Veiledende pris ca 89K

Panerai 632:
- 44mm Luminor kasse
- ETA Unitas urverk med 56 timer gangreserve
- Stål baklokk (snap on)
- Painted dial
- Noe kurvet safirglass (ikke mye)
- 100m WR
- Veiledende pris ca 47K

Bilder, PAM422 til venstre. Selvkritikk for at jeg ikke har bilde av baksiden og profil, men men...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

PAM422:
image.jpeg
image.jpeg

PAM632:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Redigert:
Blir jeg skutt om jeg sier jeg liker 632 best? Ser fantastisk ut på lanken. Men den er jo ikke "true" med sine 44.......

Pene bilder, forresten. :)

• Liker
Reaksjoner: MrMstone
Blir jeg skutt om jeg sier jeg liker 632 best? Ser fantastisk ut på lanken. Men den er jo ikke "true" med sine 44.......

Pene bilder, forresten. :)

Ikke av meg - er den jeg har pt. Selv om 422 sitter ok på armen så sitter selvsagt 632 langt bedre.

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Bra bilder og flott ur! :)
Noe som kanskje ikke er like fremtredende på bilder som live er sandwich VS painted dial?

Takk for en interessant sammenligning.
Synd du ikke også fikk tydelig til å vise profilforskjellene, som jo er virkelig noe som differensierer disse urene, med et ellers relativt likt utrykk.
422 med sin slanke "puteformede" 1950 kasse er ganske annerledes enn den "kantete" Bettarini kassen på 632.

De historiske myke former og eleganse, med en lik profil som de første Radiomir Pam's fra 1930 tallet - mot 1990 tallets maskinelltilpassede industri design