Samsung s6 Edge vs Iphone 6

Medlem
10. des. 2014
Innlegg
298
Sted
Austevoll
Er det noen som har kjøpt seg denne??

Fornøyd? Noen tanker om den?

Jeg vurderer og bytte ut min iphone 6 128gb for fordel og kjøpe meg en Samsung s6 Edge, er jeg blitt gal?
 
  • Liker
Reaksjoner: ReallyCleverPun
Jeg har hatt Edge i en måneds tid nå og er veldig fornøyd. Strengt tatt er det ikke så mye annerledes fra S5, bortsett fra designet. Tar meg selv i å kikke ned på denne mer enn jeg har gjort på noe annen mobil jeg har hatt :)

Jeg kan ikke sammenligne mot iPhone da jeg alltid har hatt android. Av ting på minussiden synes jeg derimot at batteriet er noe svakt. En dag med mye mail, samtaler og surfing så må jeg lade rundt middagstider. Ikke opplevd dette på tidligere modeller fra Samsung.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav
Jeg gikk tilbake etter en uke. Den "edge" funksjonen gjorde meg superfrustrert, jeg holdt alltid "igjen" med hånda når jeg prøvde å browse. Litt vanskelig å forklare. Batteritiden synes jeg også var veldig skuffende.. Ytelsen, helt OK - men for mange apper og den sliter.

Jeg har iPhone 6 128GB.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav
Jeg gikk tilbake etter en uke. Den "edge" funksjonen gjorde meg superfrustrert, jeg holdt alltid "igjen" med hånda når jeg prøvde å browse. Litt vanskelig å forklare. Batteritiden synes jeg også var veldig skuffende.. Ytelsen, helt OK - men for mange apper og den sliter.

Jeg har iPhone 6 128GB.


Ok, jeg skjønner.

Hvordan var Samsung sitt kamera i forhold til iphone 6?
 
Etter å ha gått fra HTC til Nokia Windows til iPhone er jeg så klar i mitt valg at en "vintage mobil" som iPhone vil jeg ikke anbefale til venner! Totalt avleggs og ubrukervennlig !

Du har ikke noe valg; Samsung, og bli fornøyd!
(Etter tre måneder kastet jeg inn håndkleet og flyttet SIMkortet tilbake i min to år gamle Windows Phone...)

:cool:
 
Jeg prøver å like noe annet enn iPhone. Gikk fra iPhone5 til Z3 compact. Mitt første møte med Android. Kjøpte den utelukkende fordi den var vanntett. Dessverre hadde jeg ikke lest meg opp på den håpløse luken over ladeporten.

At min Z3 har mye ram hjelper lite når telefonen er smekk full av søppel som jeg ikke kan slette. Minner om en billig pc fra elkjøp.

Det jeg trenger er en iPhone 5 Rough. Samme specs, men som tåler litt mer juling.
 
Har prøvd alt opp gjennom årene. Z3 (ikke compact), S6 osv. Ender alltid tilbake på iPhone.
 
At min Z3 har mye ram hjelper lite når telefonen er smekk full av søppel som jeg ikke kan slette.

Jo, du kan deaktivere alle forhåndsinnstallerte apper. Dette er ikke iPhone, si hei til valgfrihet.

For å slippe å knote med ladekontakt kan du kjøpe overgang til den magnetiske kontakten. Koster noen kronestykker på eBay
 
Jo, du kan deaktivere alle forhåndsinnstallerte apper. Dette er ikke iPhone, si hei til valgfrihet.

For å slippe å knote med ladekontakt kan du kjøpe overgang til den magnetiske kontakten. Koster noen kronestykker på eBay

Jeg har aldri helt skjønt det der med valgfrihet på Android.... Til hva? Å ikke få alle apper du vil ha? To apper jeg bruker er foreløpig kun omtrent i BETA på Android...

Det er kun èn ting jeg direkte savner på iPhone og at det er autosøk på nummeroppslag.

PS! Jeg er IKKE Apple-fanatiker.
 
Har motsatt erfaring. Har kun epleprodukter her hjemme. Dvs. allle i familien har mobiler, nettbrett og Mac. Fungerer knirkefritt. Før var alt Windows og et sant helvete.

Selv så prøvde jeg Note 3 og nå Note 4 fra Samsung etter å kun ha benyttet iPhones i flere år. Jeg skiftet til Andoid fordi det er ikke slik at de går saktere og saktere ved hver oppdatering slik som iOS+1 knekker enhver iPhone.

Funksjonalitet, fleksibilitet og kamera er alle ting som jeg trives med. Stabilitet er likt med iPhone.

Eneste grunnen til å eventuelt velge en iPhone igjen er sømløs / smakfull integrasjon med Outlook.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav
Det er noe som holder meg igjen fra å gå til iPhone. Måten android slår opp nummer på er genial + widgets for f.eks kalender eller annet. Men jeg liker økosystemet best hos Apple. Har ipads og macbooks hjemme, men og Windows pc og Linux
 
Jeg prøver å like noe annet enn iPhone. Gikk fra iPhone5 til Z3 compact. Mitt første møte med Android. Kjøpte den utelukkende fordi den var vanntett. Dessverre hadde jeg ikke lest meg opp på den håpløse luken over ladeporten.

At min Z3 har mye ram hjelper lite når telefonen er smekk full av søppel som jeg ikke kan slette. Minner om en billig pc fra elkjøp.

Det jeg trenger er en iPhone 5 Rough. Samme specs, men som tåler litt mer juling.

Holder på med det samme, sliter med å tilvenne meg Z3 compact'n.
Går nok tilbake til iPhone
 
For meg så er telefonen primært nettopp det, en telefon. Dernest en SMS-plattform, og deretter følger internett, mail etc. Så for min del er det batterikapasitet som er det avgjørende, og den er dessverre i fritt fall på nyere iPhone-utgaver. 4S hadde god kapasitet, og kunne gå opptil to dager(husker før i tiden, når man hadde den i en uke minst) med mye bruk uten lading.
5S er ikke god, og etter hva svigermor erfarer med sin 6+, er ikke den mye bedre.
Men, det sagt, så vil jeg før ha en iPhone enn en Androidbasert telefon, da det som @andersmp sier, bare funker.
Flyten mellom iPhone og andre epleprodukter er sømløs, og gull i min jobb i hvert fall.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav og rolexx