Overlegent. Savner det. Derfor har jeg pushvarsel fra Finn på en S6 Flat som er brukt i 14 dager med et godt avslag i prisen
Ok.
Når har jeg ikke søkt på nettet men er det mulig og få flyttet alt innhold fra iphone til Samsung? På en enkel måte?
Overlegent. Savner det. Derfor har jeg pushvarsel fra Finn på en S6 Flat som er brukt i 14 dager med et godt avslag i prisen
Synes muligheten å legge til eget microSD-kort i min Note 4 er ypperlig, siden jeg tar en del bilder og video. Dessuten, så er det flott på reise - for GoPro benytter nemlig også microSD...
Alternativet til microSD er ingenting - eller strikt filhygiene.
Blackberry! Skikkelig tastatur er et must.
Har hatt Samsung S6 Edge i noen uker nå. Før dette har jeg hatt Samsung Note 4, Sony Xperia Z1, iPhone i diverse versjoner. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt iPhone 6.
Til deg som spør om hvordan det er å gå fra iPhone til Samsung, så var det sykt enkelt. Lastet ned Smart Switch på Samsungtelefonen og trykket tre steg i en meny, så var alt av data over. Du må enten bruke en kabel, som du får gratis hos forhandler eller så henter den backup fra iCloud. Du får selvfølgelig ikke med apper du har kjøpt.
Allerede da jeg gikk til Note 4 ble jeg sykt fornøyd. Fantastisk kamera, god batteri kapasitet og super ytelse. Den første perioden holdt batteriet ca 2-3 døgn, men etter hvert ble det dårligere (mulig også fordi jeg installerte apper som var aktive hele tiden). Til slutt varte batteriet ca 1,5-2 døgn uten lading. Dersom jeg brukte skjermen mye til film og serier på reise måtte jeg lade hver dag. Det positive med denne telefonen er jo at man kan skifte batteri og sette inn minnekort, så har man både batterikapasiteten og lagringskapasiteten man trenger. Den store sylskarpe skjermen var også en ren nytelse. Pennen som følger med brukte jeg ikke så mye, annet enn til å tegne litt på snaps og andre bilder.
Når S6 Edge kom på markedet måtte jeg selvfølgelig ha den etter min gode opplevelse med Note 4. Telefonen er jo et smykke med syke specs. Nå som jeg har testet den i noen uker, så må jeg si meg godt fornøyd med det meste. Selvfølgelig også noen unntak. La oss starte med det negative. I starten slukte telefonen batteri. Jeg var vant til sjelden lading med Note4, men nå måtte jeg lade hver kveld. Etter en oppdatering og litt styring av aktive app'er, så har batteriet blitt mye bedre, men ikke like bra. Dette plager meg dog ikke, noe jeg kommer tilbake til senere. Savner også det å kunne sette inn minnekort. Når det gjelder det positive så er det mye. Telefonen er rask og responsiv. Skjermen er det beste jeg har sett noensinne, det samme er kameraet. Jeg har jobbet i Canon i over 5 år og må si at denne telefonen har et vanvittig kamera. Det kule er at jeg også kan starte kameraet på under 1 sekund ved å dobbeltrykke på hjemknappen, uansett hvor jeg er i menyene. Selv med låst skjerm. Dermed går jeg sjelden glipp av gode bildemuligheter. En annen ting jeg digger er den trådløse ladingen. Nå har jeg trådløslading på jobben, i stuen, på kjøkkenet og på soverommet. Både Samsung originalt og en lampe fra Ikea. Dermed lader telefonen hver gang jeg legger den fra meg og batteri er null problem. Fant til og med trådløslading integrert i bordet på et kaffested i Stockholm. Bruker man hurtigladeren som følger med lader telefonen til 50% på 30 min og fullstendig til 100% på 90 min. Dermed er det slutt på det å lade om natten når jeg er på jobbreise. Kun 30 min når jeg er på badet og kler på meg, så er jeg good to go. Når det gjelder forhåndsinstallerte app'er, så er det lite app'er på S6 fremfor Note 4. Det virker som om de har gjort alt enklere og ryddet opp. Alle lurer på hva jeg bruker edge'en til. Foreløpig er det ikke så mye. Når mine favoritter ringer lager den et farget lys på siden som forteller meg hvem som ringer. Kanten viser tiden om natten, slik at jeg kan se hva tiden er fra den trådløseladeren på nattbordet mitt uten å løfte hodet eller løfte telefonen for å aktivere skjermen. Jeg synes også Edge er bedre å holde i enn den flate versjonen. Jeg har et godt grep når den holdes og kvalitetsfølelsen er veldig bra. Telefonen har også fått en super fingeravtrykksleser i motsetning til Note 4.
Jeg er hvertfall godt fornøyd med Samsung S6 Edge, men har som sagt ikke prøvd iPhone 6.
Jeg har en S6 for salg som jeg ikke har hatt tid til å legge ut for salg enda. Pris? Tja 5000 inkl frakt?
Her kan du jo se hva som skjer dersom du velger å koke en S6 og en iPhone 6...