Jeg har skjemmet meg ut, dobbelt også i følge noen… Jeg har eid en San Martin, kjøpt brukt her på TS og solgt videre til en annen som ønsket en slik. Lever greit med det…
Hadde de enda vært moddede Seiko, men det meste som selges nå har aldri vært en Seiko, verken helt eller delvis.Må si jeg synes alle disse "Seiko modsene" er mye verre enn "hommage" klokker
Da får vi være enige om å være uenig. Piratkopi er det ikke nei, står ikke Saiko eller Rolax på skiven, men en kopi av et design de ikke har utviklet selv er de fleste av klokkene jeg kan se i katalogen.Jeg har hatt flere San Martins og Islander Watches (Seiko inspirert) , å jeg vil se de er såpass forskjellige fra klokkene de er kopier/inspirert/«kloner av» at det blir for dumt å kalle disse piratkopier. De har helt andre navn, urverk, kvalitet, størrelse mm.
Da er det mildt sagt flere merker jeg mener forumet må gå over også…
Det er vel forskjell på å omfavne og "aktivt luke ut fordi det ikke matcher våre ullne entusiast-kriterier", ikke?
Siden akademia har blitt nevnt, så velger jeg å ikke skrive om, men heller sitere det jeg mener er gode og viktige argumenter.[...] For det andre, hvem har nevnt omfavnelse ?
Her er det ikke noe snakk om omfavnelse, men toleranse, og det er en viss forskjell.[...]
Hva tenker du da om denne?Brannfakkel:
Hva med disse Swatch-collabene? I mine øyne er de like ille eller nesten verre. Sett bortsett fra at det faktisk er rettighetseier som lager de så burde strengt tatt de vært forbudt også. De voldtar jo originalene og burde i mine øyne heller ikke ha noen plass på et entuasiastforum.
Alle bortsett fra Breguet og BlancpainPelagos var ingen banebrytende design heller.
The Collector's Corner: The GST Aquatimer 2000, IWC's 1990s Great Dive watch
An integrated bracelet diver that gives the Rolex Sea-Dweller a run for its money... Here's our collector's guide to the IWC GST Aquatimer 2000monochrome-watches.com
-Noen gjemmer seg ikke i hele tatt og lager blåkopier med en liten vri.
Og disse små aktørene tjener vanligvis lite på klokkemarkedet.
-Noen henter inspirasjonen sin fra andre, og kapitaliserer MYE mer.
Hvem skal vi henge da?
Vis vedlegg 365471
Det skal jeg ikke påstå på alt som ble gjort under navnene sine.Alle bortsett fra Breguet og Blancpain
Vil tro du setter pris på denne daBrannfakkel:
Hva med disse Swatch-collabene? I mine øyne er de like ille eller nesten verre. Sett bortsett fra at det faktisk er rettighetseier som lager de så burde strengt tatt de vært forbudt også. De voldtar jo originalene og burde i mine øyne heller ikke ha noen plass på et entuasiastforum.
Hvem er du?Vis vedlegg 365474
Mine to cent er at Glycine var først, ergo kan vi fra nå kun tillate Glycine og deres nye eiere Invicta her på sonen. Rolex bruker vel en liten bit av et GS patent i et/flere av sine urverk, så hvis noen tør innrømme at de fortsatt eier en slik så må dere ta ut urverket før dere legger ut bilde. GrimReaper kan utføre egnethetskontroll av uret på kvinneguidens forum før noe godkjennes for publisering på TS.
Jeg liker den.Hva tenker du da om denne?
Vis vedlegg 365470