Sandecker's ur

Nytt ur i samlingen.
Denne gang postsendt fra Hong Kong og nok ikke samme liga som de andre. Dette er et 'vente ur' i påvente av neste på lista. Ble interessert av en annonse her på forumet men var litt sent ute. Hyggelig diskusjon med selger som ga spore til kjøp fra leverandøren.

Selve kassen er solid mens remmen er noe 'lett'

Alpha_3.jpg

Alpha_2.jpg

Den GOen var virkelig flott. La ikke merke til at det ikke var noen sekundviser før det ble kommentert. Det er nok det som gjør den så stilren, enkel og fin.

Er ikke store aktiviteten i denne tråden men vurderer et nytt tilskudd, en Chronograph. Det står mellom modell fra IWC, Jaeger LeCoulture eller Omega. Våren og sommern vil vise hva som dukker opp. Legger med et bilde av baksiden på GO'n så lenge.

GObakside0313_4_zps2f3fc99b.jpg

Redigert:
Minifamile GTG, brodern's JLC Reverso og min egen GO Senator. Litt dårlig bilde, og syn, en fredagskveld

En god stund siden jeg postet noe her men det kom et nytt ur inn i min lille samling i dag.
Har lest om Certina sin DS-8 Chronograph Moon Phase siden den ble vist på Basel Messen i vår. Hyggelig og god service fra urmaker som holdt av slik at jeg kunne prøve i dag. Modellene kom til butikken for i går.

Til å være et relativt billig ur er det flotte detaljer med månefasen som det mest "eksklusive" funksjonen. Det er et quartzverk som driver den. Fyrsten har skrevet en omtale (http://www.tidssonen.no/2015/06/certina-ds-8-chrono-moon-phase/)

Så noen bilder
Boks_1_zpsbcrhutrb.jpg

Boks_2_zpsmls3rlos.jpg

Front_1_zpszpd6te2z.jpg

Bakside_1_zpsd3jz6nsf.jpg

Dial_1_zpsocggaazs.jpg
20150701_193151_1_zpsy2bdhyaa.jpg

Flott tråd :) Mange flotte ur.
Observerte også at min urmaker fikk denne DS8`n. Lurer på om jeg skal gå å ta en titt :)

• Liker
Reaksjoner: sandecker