Sea Dweller

Medlem
14. mai 2014
Sted
Bergen
Hei. Har et ganske enkelt spørsmål, hva er vanlig pris på rolex sea dweller 16600? Har tenkt å kjøpe Sub 116610LN, men lurer litt på om jeg skal gå for en SD.

Hei. Har et ganske enkelt spørsmål, hva er vanlig pris på rolex sea dweller 16600? Har tenkt å kjøpe Sub 116610LN, men lurer litt på om jeg skal gå for en SD.

Rolex 16600 har vel gått ut av produksjon og fåes kun kjøpt brukt. avhengig av stand går disse for 36 - 40 +++. Den nye modellen som kom i år har ref nr 116600.

Syns designet på SD 16600 er mye bedre enn de nye Sub-ene da jeg ikke er veldig fan av den firkantede formen de nye subene har.

Er det viktig å kjøpe nytt? Kanskje greit å vente et par uker til den nye SD er i butikken, så kan du vurdere Sub mot ny SD (116600). Nye SD (SD4C, 116600) har heller ikke den firkantede kasseformen som sub-ene har.

Ift pris har nok Greg rett. Sliten klokke uten b/p får du kanskje for 35´, men de er sjeldent til salgs. En fin utgave med b/p må du gjerne over 40´for. Jeg selger iallefall ikke min (eller konas for å være presis) for 40´.

16600 er forøvrig den perfekte Rolex. Den har designet til eldre Rolexer (5512/13/14060), men har dato! Samt at den er fascinerende med sin ekstreme vanntetthet i et design som ser vanlig ut (ikke som DSSD, plo-prof, submersible, etc). Nei, jeg har ikke bruk for det, men fascineres like fullt:)

Lykke til med valget - ser frem til unboxingen!

PS: håper på mye action på TS i dag, er hjemme med syk krøllebølle på 2 år, steikje kjedelig!

Hei,
<10 år gammel, bra stand med alt: circa 40k, 45 med ny servise. :)