Seadweller på Finn

Den seadwelleren til 34,5 vet jeg om noen som har avtalt å kjøpe, og hvis selger holder sin del av avtalen så er den solgt.

Det er fullt mulig å restaurere en lenke her hjemme også, kommer litt an på hvor problemet ligger men på en SeaDweller 93160 SEL lenke er det gjerne i første ledd etter lugs, jeg fikk min restaurert av "rsvei" her på TS til en svært hyggelig pris. Den ble bedre enn forventet.
Tom

Brukte samme mann på en oysterlenke til Explorer med meget godt resultat. Raskt gikk det også.

Den seadwelleren til 34,5 vet jeg om noen som har avtalt å kjøpe, og hvis selger holder sin del av avtalen så er den solgt.

Sendte han en mail i går kveld, men har ikke fått svar så får vel se da. Fin var den ihvertfall.

Men har også sendt mail til følgende annonse: Rolex Submariner - FINN Torget
Det er en submariner da, men usikker da det ikke er bilder så har spurt om det. Og den var visst fra 96 så er ikke helt sikker på om 30' er for mye? Syns den var litt vel gammel

Ville bare informere de som har hjulpet meg her om at jeg etter mye om og men kjøpte denne Seadwelleren som var "sliten" :)
Jeg fikk den for 23' og da måtte jeg slå til. Tenkte å ta den inn til Urmaker Askeland i Stavanger for å se over den og eventuelt polere den litt. Lenken var slitt og trenger nok litt polering, men det var ikke altfor mye slakk i den faktisk så det er bra :) Alt i alt fornøyd med handelen av en fin klokke.

Takker alle for hjelp!

Ville bare informere de som har hjulpet meg her om at jeg etter mye om og men kjøpte denne Seadwelleren som var "sliten" :)
Jeg fikk den for 23' og da måtte jeg slå til. Tenkte å ta den inn til Urmaker Askeland i Stavanger for å se over den og eventuelt polere den litt. Lenken var slitt og trenger nok litt polering, men det var ikke altfor mye slakk i den faktisk så det er bra :) Alt i alt fornøyd med handelen av en fin klokke.

Takker alle for hjelp!

Det tror jeg var et veldig bra kjøp. Gratulerer så mye! :D

23k for en Sea Dweller ja, det må jeg si:0) Selv om den var litt slitt osv så er det jo som det sies her, et sinnsykt bra kjøp! GRATTIS!
Hører du det Tom, nå har prisen på Sea Dwellere rast rett åt skogen! Bare å selge nå mens det ennå er noe å få for dem ...:D

23k for en Sea Dweller ja, det må jeg si:0) Selv om den var litt slitt osv så er det jo som det sies her, et sinnsykt bra kjøp! GRATTIS!
Hører du det Tom, nå har prisen på Sea Dwellere rast rett åt skogen! Bare å selge nå mens det ennå er noe å få for dem ...:D

Hø!! Hva mener du? Jeg hadde aldri solgt mitt vrak av en trippel 6 for under 24. Ikke prøv deg.
Tom

Hei,

Jeg sendte en mail til Bjerke for å prøve å høre om jeg kunne få en oversikt over servicehistorikk hos de, men fikk svar om at jeg måtte dokumentere at det var jeg som eide klokken. Da lurer jeg på hvordan folket her inne pleier å gjøre det når dere kjøper en klokke brukt? Pleier dere å lage en kontrakt på dette av en eller annen sort?

Takk.

Hei,

Jeg sendte en mail til Bjerke for å prøve å høre om jeg kunne få en oversikt over servicehistorikk hos de, men fikk svar om at jeg måtte dokumentere at det var jeg som eide klokken. Da lurer jeg på hvordan folket her inne pleier å gjøre det når dere kjøper en klokke brukt? Pleier dere å lage en kontrakt på dette av en eller annen sort?

Takk.

Nå har ikke jeg tatt med min til Bjerke enda, men har skrevet kontrakt med forrige eier.

Hei,

Takk.

Gratulerer med SD!:D

Her er veien videre enkel:
  1. Få en kjøpekontrakt / kvittering av tidligere eier.
  2. Unngå Bjerke
  3. Ta kontakt med Lervik.
  4. Happy days.;)

Gratulerer med SD!:D

Her er veien videre enkel:
  1. Få en kjøpekontrakt / kvittering av tidligere eier.
  2. Unngå Bjerke
  3. Ta kontakt med Lervik.
  4. Happy days.;)

Takk for det :D
Hehe har forstått at det er miksede meninger om Bjerke, men tenkte bare at siden at det som er gjort er gjort hos Bjerke så da har sikkert de oversikten over dette. Fra nå av tenkte jeg Askeland hvis ikke noen har veldige innvendinger mot dette? :) Mye pga. jeg er lokalisert i Stavanger. FÅr søke etter en kontrakt og få det gjort. FIkk raskt svar fra Halvor Bjerke da på mail, men får se hvor mye han svarer videre da.

Takk for det :D
Hehe har forstått at det er miksede meninger om Bjerke, men tenkte bare at siden at det som er gjort er gjort hos Bjerke så da har sikkert de oversikten over dette. Fra nå av tenkte jeg Askeland hvis ikke noen har veldige innvendinger mot dette? :) Mye pga. jeg er lokalisert i Stavanger. FÅr søke etter en kontrakt og få det gjort. FIkk raskt svar fra Halvor Bjerke da på mail, men får se hvor mye han svarer videre da.

Det som er gjort hos bjerke tidligere er uinteressant. Er klokken i fin form så er alt bra. Ta en skikkelig service på den hos Lervik, så får du en nypolert klokke hvor du vet at urverket er i topp stand. Glem bjerke og tidligere servicehistorikk.

Det som er gjort hos bjerke tidligere er uinteressant. Er klokken i fin form så er alt bra. Ta en skikkelig service på den hos Lervik, så får du en nypolert klokke hvor du vet at urverket er i topp stand. Glem bjerke og tidligere servicehistorikk.

Sant nok. Fikk et smådiffust svar fra Bjerke nå så gidder ikke mer av de. Service skal ha vært gjort for 3 år siden, men skal få en urmarker til å se litt over den og om det er nødvendig å ta en service på den. Bytte pakninger og sånt må jeg vel. Bare for å være sikker. Så blir det jo polering :) Men tror jeg gjør det på Askeland siden det er i Stavanger og de virker greie.

Sant nok. Fikk et smådiffust svar fra Bjerke nå så gidder ikke mer av de. Service skal ha vært gjort for 3 år siden, men skal få en urmarker til å se litt over den og om det er nødvendig å ta en service på den. Bytte pakninger og sånt må jeg vel. Bare for å være sikker. Så blir det jo polering :) Men tror jeg gjør det på Askeland siden det er i Stavanger og de virker greie.
Jeg ville som noen andre har nevnt anbefale Lervik Ur i Haugesund. Send Knut en mail og han sender deg en Rolex transporteske som du kan sende klokken i, samt forhåndsfrankert adresselapp tilbake til lervik. Etter å ha tatt en kikk på klokken så får du et prisestimat. Dersom klokken er bra får du den i retur med trykktest og en lett polering dersom ønskelig etter en til to uker.

Askeland er bra for tiden :D

Alltid kurant å benytte seg av forbrukerrådets, eller forbrukerorganisasjoners, standard avtaler. Selv har jeg ikke følt dette behovet ved k/s av klokker. Jeg kjøper selgeren fremfor klokken.

Men, noen andre med tilsvarende erfaringer som @Knag? Et slikt papir har da null verdi for Bjerke? Om jeg kommer til AD med en klokke på armen med spørsmål om muligheten for servicehistorikk og blir bedt om å dokumentere eierskapet tror jeg haka ville falt til gulvet.

Redigert av en moderator: