Seamaster 300 M GMT

Medlem
20. juli 2009
22345000.gif

Er det klokt å kjøpe denne lekkerbisken ny nå?

http://www.omegawatches.com/index.php?i ... no_cache=1

Jeg hadde den i hånda for noen år siden, valget falt da på en annen, men jeg har liksom aldri glemt den.

Når tombs postet et bilde i "Dagens Klokke" så tenkte jeg litt (skryt) og tok kontakt med mine gode venner hos http://www.watchfinder.co.uk.

Og vi ble enige om en god pris og levering før jul - og jeg begynte å lure på gode forklaringer (løgner) ovenfor kona.

Nå fikk jeg beskjed om at de ikke klarer å skaffe den, utgående modell!

Så da er spørsmålet mitt, er det lurt å "stresse" og kjøpe den som ny nå? (Tenker andre gråmarked, AD'er osv. - brukt er ikke aktuellt...)

Kanskje noen av Omega guruene vet om det kommer en ny og penere, hva har skjedd historisk osv.

Alle gode tips mottas med takk! (Også på gode bortforklaringer til en svært medgjørlig kone)

Jeg er ingen fan av Omega`s nye Coaxiale verk, så for meg er den gamle 2254 kassen med de gamle urverkene å foretrekke. Lumen er jo også helt sinnsvak på disse :eek: Og hvem digger vel ikke et sett med Sword hands :mrgreen:
I say go for it!

Hadde det uret for noen år siden, og kjenner enda savnet (litt).

På mange måter litt ulikt Omega, og skiller seg klart fra Bond-modellene. Litt ukjent og mest for den harde kjernen, men det er vel der vi er ;) Må også nevne at jeg synes fargene på uret er meget fine og harmonisek, sammen med en grei størrelse og human tykkelse.

Kongeklokke, lurte på å kjøpe den når den lå ute hos Briljantwatches. Men var dessverre for sent ute, og har angret siden den gang!

Ikke ofte jeg har sett disse til salgs, så om du har muligheten så slå til :mrgreen:

Flott klokke dette her :D

Siklet også på den når Jonny hadde den inne, men brukte pengene på et eller annet kjedelig og fornuftig isteden..

Kommer jeg over en sånn i fremtiden, kan det nok hende det blir handel!

Pokker, ingen som kan si noe negativt da...

Noen som husker hva den koster/kostet som ny?

Fra USA på lovlig måte kommer den på rundt 15' - helt NY.

Fra UK (som bok) ca. 11' - men de kasta som sagt inn håndkleet.

Jeg kan godt bidra med noe negativt : spygrønn lume i kombinasjon med sort / hvit detaljer på skiva er aldri en vinner i min bok!

Kjøp den ArthurF, du vil ikke angre 8)
Litt teasing :mrgreen:
DSCN0161.jpg

Ikke hør på den ufine Herren som kaller seg TCCW :D
Synes lumen er flott jeg 8)
omega_gmt_06.jpg

Fine bilder! Lume kan godt være grønn når den lyser i mørket, men er ikke fan av grønnfargen den har i vanlig dagslys.

:mrgreen:

Ikke noe galt med lumen, spør du meg. Synes indeksene ser bra ut i dagslys også. Lyser meget sterkt og pent i mørket dessuten :D

Men om jeg først skal finne noe negativt så må jeg innrømme at jeg er enig med Marius T. Jeg har aldri har likt denne bezelen spesielt godt. Jeg ville nok funnet meg en 2254.50 i stedet, synes ikke Seamaster er et typisk GMT-ur.

For mitt vedkommende skal en Seamaster ha blå bezel (Bond).
Er ikke spesielt begeistret for GMT, passer liksom ikke helt til en Seamaster.

Da kom denne til meg i romjulen:

OmegaGMT.jpg

1900 dollar + 700 kroner i moms fra UPS! Hehehe - jeg skal ikke klage.

Er godt fornøyd selv om den ikke har vært på armen mer enn en kveld siden jeg fikk den!

Og nå har jeg funnet ut hvordan den fungerer også...

[video=youtube;4l5AeTeaHIo]http://www.youtube.com/watch?v=4l5AeTeaHIo[/video]

Jeg liker også den der godt! Ser flere mener at bezelen ikke er noe særlig, men jeg synes faktisk den er kjempetøff!

Vel, nå har jeg brukt den et par dager og liker den meget godt.

Sinnsyk lume ja - ser ofte på den om natten.

Har også funnet ut av GMT funksjonen - hehehe.

Er komfortabel med å ha fått et helt nytt eksemplar 12 år etter uret ble lansert og samtidig med at det går ut av produksjonen. Kanskje en klokke jeg kan selge dyrt til Anders jr. om 20 år?