Seamaster Aqua Terra Steel Black Dia Automatic

Medlem
18. juli 2011
Hei.

Lurer på hva bruktprisen på denne kan være? Ubetydelig brukt, kjøpt på Omega-butikk, alt av dokumentasjon, ett år gammel.

Ser at det er lite trafikk her om dagen og antar at de viseste av de vise her er på ferie. Får derfor ta på meg ansvaret for å gi et ukvalifisert svar på ditt spørsmål.

Ettersom jeg har mest erfaring fra bilbransjen vil min vurdering basere seg delvis på dette og jeg vil på ingen måte innestå for at du kan få solgt klokken for den prisen jeg har kommet frem til. Har også søkt en del på eBay og på nettet generelt.

En splitter ny bil taper du ca 25 % på etter at du har kjørt den hjem fra forhandleren. Ytterligere 5 - 10 % av nyprisen forsvinner i løpet av det første året. Altså et tap på 30- 35 % etter ett år.

Tror ikke det er så mye annerledes med ny klokker, selv om det nok vil variere en del fra merke til merke og det vil nok også være en del variasjoner innenfor samme merke, avhengig av type/popularitet osv.

Snakker vi her ca 18 - 20.000,- om man treffer den rette kjøperen? Eller er det så gode rabatter på nye ur hos AD at dette også må trekkes fra. Får man f.eks. 20 % på rabatt på ny klokke hos AD vil et raskt regnestykke basert på mitt resonnement ende på 15K.

Antar at det kommer andre på banen som vet dette mye bedre enn meg, men tenkte at jeg fikk "åpne ballet", som det heter.

Jeg er nok ganske enig med deg Minuteman om at rundt 20k bør være en ganske riktig markedspris! Er litt mer usikker på hvor lett denne modellen er å omsette da det ikke er en av de "lettsolgte" Omega modellene, som feks SMP, PO og Speddy Pro er.. (det kan jo spille inn på prisen). Men en veldig fin modell er det jo, og denne modellen skal ha co-axial 8500 verket, som er meget bra og innomhus :)

Ser at det er lite trafikk her om dagen og antar at de viseste av de vise her er på ferie. Får derfor ta på meg ansvaret for å gi et ukvalifisert svar på ditt spørsmål.

Ettersom jeg har mest erfaring fra bilbransjen vil min vurdering basere seg delvis på dette og jeg vil på ingen måte innestå for at du kan få solgt klokken for den prisen jeg har kommet frem til. Har også søkt en del på eBay og på nettet generelt.

En splitter ny bil taper du ca 25 % på etter at du har kjørt den hjem fra forhandleren. Ytterligere 5 - 10 % av nyprisen forsvinner i løpet av det første året. Altså et tap på 30- 35 % etter ett år.

Tror ikke det er så mye annerledes med ny klokker, selv om det nok vil variere en del fra merke til merke og det vil nok også være en del variasjoner innenfor samme merke, avhengig av type/popularitet osv.

Snakker vi her ca 18 - 20.000,- om man treffer den rette kjøperen? Eller er det så gode rabatter på nye ur hos AD at dette også må trekkes fra. Får man f.eks. 20 % på rabatt på ny klokke hos AD vil et raskt regnestykke basert på mitt resonnement ende på 15K.

Antar at det kommer andre på banen som vet dette mye bedre enn meg, men tenkte at jeg fikk "åpne ballet", som det heter.

Stiller meg bak Minuteman her, selv om jeg ikke er så voldsomt kvalifisert selv! ;)

Ok, takk for god tilbakemelding!
Hvilke klokke-merke(r) egner seg best som et investeringsobjekt?

Er garantert spurt om før, finner sikkert noe om du søker litt.

Som hovedregel: vil du ha avkasting, kontakt banken din. vil du kose deg, kjøp en klokke du liker. ;)

Skal du plassere penger i klokker du ønsker å bruke mens pengene er "frosset": kjøp en vintage Rolex med alt av bokser, papirer og verifisert ekte hos forhandler.

Avkastning tror jeg du skal være heldig om du får på noe, selv om det kan skje. Skjer det, anse det som flaks.

Kjøper du brukt rolex av populær modell er oddsen god for at du ikke taper (så mye) penger i hvert fall.

Ellers er rådet over meget godt :)