Seamaster Unboxing

Medlem
3. april 2011
Sted
New Jersey, USA
Så var mitt første skikkelige urkjøp i boks og nå er det på tide å få uret ut av boksen.
Handlet i Drammen på onsdag og tok den med på en fin mc-tur Arendal-Bø i Telemark-Kongsberg-Drammen-Valdres. Må innrømme at det ble litt tafsing natt til onsdag, men verken tid eller dato er ennå justert. Så dette er en "jomfruelig" unboxing.

Jeg er glad i å ta bilder, men fotografering er også et håndverk jeg ikke kan. Håper at kvantiteten oppveier for kvaliteten.

Here We Go:

Litt slitt ytterboks, men pytt-pytt det er jo bare papp:

OmegaogCasio011.jpg

Nå ser det bedre ut:

OmegaogCasio012.jpg

Papirer og plastikk i lange baner. Kvitteringene for gummiremmen og servicen har et pålydende på tilsammen kr 4.590,-.

OmegaogCasio015.jpg

Dette er forevigelsen av et for meg rørende, vakkert øyeblikk:

SMPunbox002.jpg

Endelig ute av boksen:

OmegaSMP001.jpg

Alle medaljer har en bakside sies det, men jeg har egentlig ikke forstått hva dette betyr så her kommer et glimt av medaljens bakside:

OmegaSMP003.jpg

Ord er overflødig...

SMPunbox013.jpg

Svært få spor etter slitasje på lenken:

SMPunbox010.jpg

Remmen er ikke den aller hotteste, men jeg liker den godt nok:

OmegaSMP002.jpg

Mitt første Lume Shot ever...

SMPunbox016.jpg

Det obligatoriske WS måtte tas i all hast - "sonen" venter utålmodig på bildene ;)
Skal garantert få til bedre WS etter hvert som denne skal legges inn som "dagens klokke" dag etter dag etter dag osv osv...

OmegaogCasio023.jpg

Som dere sikkert skjønner er jeg meget godt fornøyd med kjøpet og jeg takker til de av dere som rådet meg til å kjøpe denne :D

Flott klokke som oser testosteron! Røverkjøp. Bildebiten har du også helt klart på høyde. Ingenting å utsette på hverken objekt eller objektiv :)

Nå er du bitt av basillen... Jeg spår (dessverre for lommebok) at din første Rolex er innom veggene før året er omme... :eek:

-H-

Gratulerer med et vakkert ur. Får mye glede av å titte ned på hånden framover nå,uten å få med seg hva klokken faktisk er...:D

Gratulerer med din første klokke! Et meget godt valg! Liker godt at du har delt såpass mye tanker rundt utvelgelsen, gjør det lettere for oss andre når vi skal ta slike "investeringer".

Utrolig pent!

Servicekvitteringen flytter den helt klart over i røverkjøp kategorien ja! Well done :D

Gratulerer! Har selv vurdert å gå til anskafelse av en slik seamaster, men må nok vente en liten stund.

Takker for gratulasjoner og lovord.
Det er alltid hyggelig å få en bekreftelse på at man har gjort et bra valg.

Hmm, dette med å se på klokken uten å få med seg hvor mye den er må være smittsomt. Opplevd dette flere ganger nå i kveld. Smittekilden må være TS-forumet og jeg kan ikke se noen annen forklaring på dette enn datavirus. Evt nye medlemmer er herved advart.

Takker for gratulasjoner og lovord.
Det er alltid hyggelig å få en bekreftelse på at man har gjort et bra valg.

Hmm, dette med å se på klokken uten å få med seg hvor mye den er må være smittsomt. Opplevd dette flere ganger nå i kveld. Smittekilden må være TS-forumet og jeg kan ikke se noen annen forklaring på dette enn datavirus. Evt nye medlemmer er herved advart.

Hehe...:D

Gratulerer med et godt kjøp og en av de sikre klokkene på listen over "om jeg bare skulle ha en klokke"-klokker.

Gratulerer med et flott ur til en gunstig pris!
Tror du kommer til å bli meget fornøyd, og håper det blir en "keeper" for deg.
Den er jo tross alt "den første", den som startet det hele, gjorde at det tok helt av. ;)
Det er jo artig å ha #1 i en velfylt klokkekoffert i fremtiden.
Seamasteren var også min #1 kostbare/skikkelige klokke.
Har vært nære på og selge den, men heldigvis, den bor fortsatt her sammen med en stadig økende familie i koffert/winder/på wrist.
Skulle du mot formodning klare deg med en klokke så har du gjort et godt valg! :)

Gratulerer med en flott klokke og et bra kjøp!
En klassiker som aldri blir feil, og som er høyt oppe på min liste over fremtidige kjøp! :)

Veldig pen, grattis!!!
Flott start på "karrieren" innen klokker :)
Og den der kan du bruke til alt - som røff beater på fjellet, men også til penere anledninger :)

Gratulerer med en sann klassiker.:D
Omega klarte å gjøre alt riktig med denne.
Et veldig godt valg.

Gratulerer! 2254 er en fantastisk pen klokke, som på en perfekt måte fanger ånden fra de gamle Seamaster 300. Virkelig nydelig! Jeg vurderer å skaffe en selv, til tross for at jeg har en 2255, en veldig nær slektning :)

Nå må du bare få tak i Omega-mesh, så vil den se skikkelig vintage ut! Hilsen min 2255:

IMG_0120.jpg