Seiko automatic dame

Medlem
19. aug. 2016
Sted
Hvalstad
Bærer selv en Grand Seiko, kona en Orange Monster, og sønnen en Diver. Nå er det dags for dattra, men det har vist seg litt mer vansklig enn jeg trodde. Noen tips på denne speccen:

* Dattern er både beintøff i klærne (=kan gå med militærgrønt eller klær for hest i skog og mark) med kan finne på å kombinere det med en rosa feminin skjorte
* Ganske smal vrist, så en mansklokke blir ikke bra

Funksjonellt søker jeg...
* En automatic av god holdbarhet, uten mange komplikasjoner
* En klokke for daglig bruk, fra utdannelse til vild tur på hestrygg

Og merke/pris/alder
* Helst en Seiko for jeg mener jeg for bra mekaniske egenskaper og ur for pengene, men dette kan jeg endre på
* Nypris i butikk kansje 5k-10kNOK
* ... men kan tenke meg å gå for brukt, men anskaffelspris i samme ramme.

Søkandet har begynt. Noen tips, gjerne med bilde?

Bærer selv en Grand Seiko, kona en Orange Monster, og sønnen en Diver. Nå er det dags for dattra, men det har vist seg litt mer vansklig enn jeg trodde. Noen tips på denne speccen:

* Dattern er både beintøff i klærne (=kan gå med militærgrønt eller klær for hest i skog og mark) med kan finne på å kombinere det med en rosa feminin skjorte
* Ganske smal vrist, så en mansklokke blir ikke bra

Funksjonellt søker jeg...
* En automatic av god holdbarhet, uten mange komplikasjoner
* En klokke for daglig bruk, fra utdannelse til vild tur på hestrygg

Og merke/pris/alder
* Helst en Seiko for jeg mener jeg for bra mekaniske egenskaper og ur for pengene, men dette kan jeg endre på
* Nypris i butikk kansje 5k-10kNOK
* ... men kan tenke meg å gå for brukt, men anskaffelspris i samme ramme.

Søkandet har begynt. Noen tips, gjerne med bilde?

Tillegg: Ideelt ønsker jeg kronen klokken 4 eller klokken 11 :)

Er kjempefornøyd med min SARB017 ihvertfall! 39mm diameter, safirglass, diashock og 200m WR. Grønn sunburst dial, men syntes den lar seg kombinere fint med forskjellige natos og reimer :)

5E86CABC-08E4-4FFC-A597-C1F020B738B8_zpslke8vf0v.jpg

• Liker
Reaksjoner: JonA1 og Skaaningen
Den ser fin ut! Tenker på om den kansje kunde fungere fint med noe fra rockstarleatherworks.com. Det ville kombinere 'rockstar' med 'style' :) Bra tips :)