La merke til at min Seiko Spork går veldig nøyaktig når jeg bruker den. Dvs kanskje max +2 sekunder fra jeg står opp om morgenen i 0630 tia til jeg legger meg i 23-24 tia. Men over natta har den en tendens til å gå ca 10 sekunder for fort. Som regel har den ligget med glasset opp, men prøvde og sette den med Krona ned i natt, uten at det utga noen forskjell..
Veldig rart den går såpass nøyaktig når den er i bruk, og ikke ellers? Kan det være p.g.a den holder høyere temperatur på armen enn når den ligger på hylla, eller er dette p.g.a tyngdekraft og klokkas posisjon?
Dette er en brukt spork, men som i følge sin tidligere eier kun har vært brukt 2 ganger i maks 2 timer.. (mulig løgn?)
Kanskje jeg bør roe ned å la den gå seg "inn" først?
Har en annen Seiko Glossy Diver (7s36) som går mye mer nøyaktig. Ca 5+ sekunder straight out of the box..
-E
Veldig rart den går såpass nøyaktig når den er i bruk, og ikke ellers? Kan det være p.g.a den holder høyere temperatur på armen enn når den ligger på hylla, eller er dette p.g.a tyngdekraft og klokkas posisjon?
Dette er en brukt spork, men som i følge sin tidligere eier kun har vært brukt 2 ganger i maks 2 timer.. (mulig løgn?)
Kanskje jeg bør roe ned å la den gå seg "inn" først?
Har en annen Seiko Glossy Diver (7s36) som går mye mer nøyaktig. Ca 5+ sekunder straight out of the box..
-E