Seiko Black Monster?

seb

Medlem
14. mai 2011
Vurderer sterkt å bestille en Seiko Black Monster fra Creationwatches.com

Hvis det finnes noen formeninger eller erfaringer fra klokken og nettsiden så vil jeg gjerne få høre=)

I alle år har jeg dratt med meg G-shocken på trening og kunne tenke meg noe annet til hverdagsbruk. Synes monster ser ut som en god første kandidat, hva synes dere?=)

Vurderer sterkt å bestille en Seiko Black Monster fra Creationwatches.com

Hvis det finnes noen formeninger eller erfaringer fra klokken og nettsiden så vil jeg gjerne få høre=)

I alle år har jeg dratt med meg G-shocken på trening og kunne tenke meg noe annet til hverdagsbruk. Synes monster ser ut som en god første kandidat, hva synes dere?=)

Jeg har bare gode erfaringer med Creationwatches

Begge deler er vel omtalt en god del ganger her inne fra før og det er vel stort sett bare positivt å si om både Seiko Monster og Creationwatches.com. Creationwatches leverer varene og til en meget god pris, så er vel bare å kjøre en bestilling spør du meg :)

Tipper også du finner litt mer info her inne om begge deler vis du søker på de to via forumets søkefunskjon ;)

Skal nok være gode valg begge to. Vurderer selv å kjøpe meg en Seiko SKX007J, til å ha som en god beater. Og slik at jeg kan lage meg en unboxing thread :p Personlig syntes jeg bezelen på monster er litt for kraftig, men det er jo smak og behag. Den heter jo monster tross alt.

Monsteren har veldig god byggekvalitet. Gummi/plastikkremmen er noe bås, men lenka er faktisk ganske god! Behagelig og tåler alt du gir den. Monsteren er veldig robust i seg selv. Bezelen er fast nok til å ikke vri seg utilsiktet ved svake støt, men er silky smooth å vri. Lumen er vanvittig bra.

Tingen er at Monsteren har et skikkelig jallaverk - 7S26. Ok, nå skal ikke jeg ta alle under en kam her, men kan nevne at jeg har hatt 4 Seikoer med dette urverket. På samtlige så svinger det mellom flere minutter i døgnet. En dag kan det gå 2 minutter for raskt, dagen etter 3 minutter for sent. Nei, jeg tuller ikke. Dette har vært tilfelle med alle de fire Seikoene mine med 7S26 verket. Kompiser og kolleger som har Monster og/eller SKX007 har sagt det samme.

Dette er kanskje ikke det du ville høre, men du etterlyste erfaringer og dette er mine erfaringer. Jeg kan ikke anbefale en Seiko med dette verket til noen med god samvittighet. Jeg ville vurdert andre Seikoer istede. Seiko Sumo f.eks.

God erfaring eller dårlig erfaring, det hjelper uansett mot et videre klokkekjøp:) Jeg har lest litt videre og ser det er litt splittede meninger og erfaringer men skal fortsatt ikke se vekk ifra at den dukker opp i posten. Isåfall blir det i nermeste framtid en unboxing tråd med Seiko under lupen. Takk for svar!

Mottok i dag min Orange Monster fra nettopp Creationwatches og bortsett fra at leveringstiden ble på ca tre uker har alt vært i sin skjønneste orden.

Se Unboxing i japse- og asiatråden.