Seiko Brightz

Medlem
22. nov. 2010
Sted
Stavanger
Kom over denne flotte modellen, Seiko Brightz!

Noen som vet noe om denne modellen og hva synes dere?

Info om modellen.

Den øverste modellen er SAGL001 Automatic:
*Calibre:8L21 Automatic
*Accuracy:+25 to -15Sec/Day
*Case:Bright TI
*Curved Sapphier glass*antireflect coating
*100M water resist
*case diamater:38mm
*thickness:12.8mm
*Skelton back(sapphier glass)

Modellen under er SAGN005 Hand wind
*Calibre:4S29 Hand wind with power reserve
*Accuracy:+25 to -15Sec/Day
*Case:Brightz TI
*Curved Sapphier glass*antireflect coating
*100M water resist
*case diamater:38mm
*thickness:10.3mm
*Skelton back(sapphier glass)

Kasseformen syntes jeg var utolig stilig. Noen som vet noe om kvaliteten på urverkene i disse?

Enig, denne var flott! Og som Krille påpeker - et skikkelig high-end urverk sitter inni. Veldig bra.

Okay... Over til det vi bryr oss om... Får man tak i en slik!? Tar gjerne begge jeg!

Et raskt google søk avslører at dette er en modell som selges i Japan til 140.000¥=10.000 kr.

Fant ingen på ebay, og en svenske som solgte en brukt utgave or tre år siden for SEK 3.500...

Nei, det virker ikke som om de finnes i overflod...

Ville sendt Chino-watch en "request" igjennom siden deres, eller kontaktet seiya. Jeg tror de skal klare å finne en til deg, om den enda er i produksjon og selges i Japan.

Et raskt google søk avslører at dette er en modell som selges i Japan til 140.000¥=10.000 kr.

Fant ingen på ebay, og en svenske som solgte en brukt utgave or tre år siden for SEK 3.500...

Nei, det virker ikke som om de finnes i overflod...

Ja det er Japan only, Tror kanskje de klokkene har gått ut av produksjon!? Jeg vill ha en!!! Fant en på WUS sin lå for salg i 2006..

http://forums.watchuseek.com/f29/re...um-sagn005-mechanical-powet-reserve-8188.html

Den så faktisk enda ett hakk finere ut på bildene i WUS tråden du linker til. Woah for en lekker klokke... :eek:

Synd om den er gått ut av produksjon.

Ikke så feil den baksiden på SAGN005en;) !! Men for en nydelig klokke SAGL001 er.. Formen på kassa, viserne, alt.. :D Vil ha!

Dscn5476.jpg

8L35 er akkurat samme verket som 8L21, men med dato.