SEIKO PREMIER AUTOMATIC POWER RESERVE SPB005J1

Medlem
25. nov. 2009
Innlegg
65
Hei,

Vurderer å gå til innkjøp av denne klokken:

http://cgi.ebay.co.uk/LATEST-SEIKO-PREM ... 021wt_1023

Jeg vet at det er mange forhåndsregler man bør ta før man kjøper en "dyr" klokke over internett. Jeg har selv ikke funnet noe mistenkelig med selgeren, annonsen eller bildene. Men jeg ønsker uansett at dere her inne med erfaring og peilling dobbeltsjekker for meg, om dere ville være så greie :)

Prisen på klokken blir 5100 ferdig importert, noen som vet hva den ligger på i norske klokkebutikker? Tar jeg riktig i at den ligger på rundt 9000 i Norge?
 
Jeg har SPB001J1 (nesten samme klokka) og er svært fornøyd med den. Den er i mine øyne nydelig, og oser av kvalitet. Har sett den i vinduer nede i byen til 8500, tror veiledende er rundt 9k. Når det gjelder kjøp på eBay og internett generelt er det nok av tråder her med råd og vink.
 
Hva er det som gjør f.eks chronograph.com mer sikkert enn f.eks en Ebay selger med 1000 positive feedbacks? Har du selv erfaringer fra chronograph.com?
 
Enig med longines- eBay kan være et meget bra sted for en god handel hvis man tar sine forhåndsregelr :D
 
longines- skrev:
Hva er det som gjør f.eks chronograph.com mer sikkert enn f.eks en Ebay selger med 1000 positive feedbacks? Har du selv erfaringer fra chronograph.com?


Jeg har handlet flere ggr. fra http://www.chronograph.com,- hittil alltid vært fornøyd ! Rask leveranse og grei pris.
Ebay er helt klart et greit sted å handle fra, men, som andre også bemerker, så krever det at du gjør litt forarbeide....
 
Kan underskrive på at chronograph.com er et meget bra alternativ ved kjøp av bl.a. Seiko. Har bare positive erfaringer med dem. Nå kan også ebay være bra også, men lytt til råd og husk "buy the seller".
Lykke til. :)
 
Ok, har gjort litt undersøkelser rundt chronograph.com. Ser at det er mange her inne som går god for siden, både i nye og gamle tråder. Men også på andre internasjonale forum.

Klokken jeg viser til på Ebay, koster 5340 ferdig importert. Bestiller jeg samme klokke fra Chronograph.com, så koster den 6118. Velger uansett å bestille fra Chronograph, da jeg føler de 800 kronere er verdt det, som en slags sikkerhets avgift.

Legger inn bestilling senere i kveld :)

Forresten, hvordan er leveringstiden? Og hvordan blir de levert? På døra, eller henting på postkontoret?
 
Bestilte min Seiko Monster på chronograph.com, det tok snaue to uker og hentet den på postkontoret! Jeg valgte rimeligste leveringsmetode. Gikk veldig smurt :)