Solgt Seiko Prospex SBDC053 - Japan Exclusive

Medlem
14. nov. 2016
Sted
Trondheim
En nærmest urørt og strøken Seiko diver selges!

Denne ble introdusert eksklusivt til det Japanske markedet, og selges dermed ikke i Norge.

Klokken har ikke et eneste bruksmerke eller en hairline som jeg kan finne. Ingen skader eller noe slikt selvfølgelig heller. Denne framstår nærmest som ubrukt.
Kanskje noe av det flotteste Seiko har laget i denne prisklassen, noensinne.
---------------------------------------------

Mørk blå sunburst-skive, med nesten lilla fargespill i skiva ved rett lys takket være safirglasset, som til og med er et kurvet safirglass (som er ekstremt dyrt å utvikle). Safirglasset har også en anti-reflecting coating på innsiden.
En blå/grønn bezel av en helt spesiell fargetoning setter prikken over i'en på dette uret. Denne sammensetningen finner man sjeldent i disse prisklassene. I tillegg til et arbeidsjern av et urverk på innsiden, nemlig Seikos eget in-house 6R15 med 50 timer gangreserve.

Klokken måler 42,6mm diameter. Tyngden i dette uret er noe man ikke forventer fra Seiko, tatt de mer "normale" klokkene i betraktning. Her er det skikkelig tyngde slik en ordentlig diver seg hør og bør ha. Man kjenner fort på kvalitetsfølelsen ut fra dette. Roterbar bezel og vanndyktig til 200 meter dybde.

Dette er en klokke som jeg antar tåler ganske mye juling, og er en kjempeflott daily beater!

Stålet i klokken er laget med Seikos eget Dia-Shield. Dette er en teknologi utviklet av Seiko slik at metallet tåler mye mer og er langt mer motstandsdyktig mot riper etc..
---------------------------------------------

Pris 6590,-

Klokken leveres komplett og er kjøpt ny av meg i 2018.
Den sorte gummireimen som følger med er ørlite avkuttet på enden grunnet den vanvittige lengden som var på den. For å godtgjøre dette legger jeg med en ubrukt sort nato-reim fra Seiya Japan gratis med dette kjøpet.

Holder til i Trondheim for eventuell besiktigelse.
Har selvfølgelig bare gode referanser på kryss av Tidssonen, Klokkeriet og Finn, viser gladelig til disse ved forespørsel.
Frakt (EON) og risiko på kjøpers ansvar.
Penger på konto før overlevering.

Tar forbehold om feil i annonsen, gjerne si fra hvis du ser noe så rettes dette opp fortløpende!
1f642.png
:)

(Et bilde er lånt fra Seiko, ellers er alle bildene mine egne)

IMG_1549.JPG
IMG_1675.JPG
IMG_3479.jpg
sbdc053_ima_1_2018.png
IMG_3475.jpg

Redigert: