Seiko Skx007 modifkasjoner

Medlem
23. jan. 2016
Innlegg
2
Sted
STAVANGER
Slenger ut noen bilder av Seikoen;

12631008_1123786164307645_1445427523_o.jpg
12562360_1123786150974313_1901233955_o.jpg


Nye visere og bezel. Holde klokka original eller fortsatt kjøre på med dette?
 
Jeg synes den var kul sånn. Klokka er jo ikke veldig sjelden eller verdifull så da kan den jo heller være kul og personlig.

LarsB
 
Har du spesialverktøy til å få av glass og bezel? Skulle bytta over til safir på en Seiko jeg har, men vet ikke om jeg drister meg ut på det
 
Klokke som hobby er morro. SKX 007 og 009 kan man ha det veldig gøy med .......... Originaldelene kan man jo ta godt vare på .........
 
Har du spesialverktøy til å få av glass og bezel? Skulle bytta over til safir på en Seiko jeg har, men vet ikke om jeg drister meg ut på det

Bezel løsner du med f.eks en solid lommekniv. Skyv bladet inn mellom bezel og kasse, og jekk opp.

For å få av glasset på skx, må du først ut med urverket.
Glasset sitter godt fast. Du behøver en hylse som har litt større diameter enn glasset. (Jeg brukte en taperull) Legg kassa opp/ned slik at glasset ligger innenfor hylsa. Pass på at kassa ligger stabilt. Polstre håndtaket av en skrutrekker el.l og legg den mot innsiden av glasset. Gi skrutrekkeren et realt trøkk (med en gummihammer el.l) POPP, så er glasset ute.
 
Ser utrolig bra ut det der!

Har litt lyst til å skaffe meg en rimelig Seiko og gjøre den personlig selv. Noen som vet om en som er bra som er 20 mm lug width? (har en del reimer i den størrelsen)
 
Se på SKX013 den er 20 mm og deler utseende med SKX007/9 bare mindre. Masse customdeler passer til denne.
896F4B27-E680-45E0-AE05-DBD80D9A5612_zpsjjffkykj.jpg



Jeg handlet fra http://www.bestqualitywatches.co.uk/

Pakka kom dagen etter med den beste innpakningen jeg har sett.

Lars Birger


Tusen takk for tips Lars! Skal sjekke ut både modellen og siden!

Har sett litt på SNK809, og gjennomføre en Cali mod. Men har alltid likt skx så tipset ditt passer perfekt :)