Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Landmaster
28156429_405328709937714_6308812645742936064_n.jpg
0_172ab3_4f841513_XL.jpg
0_172ab4_39ee6275_XL.jpg
 
Er det noen som vet om noen gode alternativer til originallenken på SBDX017 (MM300)? Synes hverken kvalitetsfølelse eller passform på den originale er noe å skryte av, og strapcodes alternativer er ikke akkurat en oppgradering. Har ikke funnet noen konkrete svar på nettet, men det hadde jo vært perfekt om det fantes noen lenker fra GS eller andre merker som passer, da det virker som om aftermarket ikke er veien å gå for å heve kvaliteten.

Jeg har nettopp fått modifisert endelenkene på strapcodelenka til å ta standard baretter, og selv om det gjorde ting bedre, så er jeg fortsatt ikke fornøyd med utformingen på de forferdelige endelenkene.
20180304_101510.jpg
20180304_101337.jpg
 
Jeg beklager, men det du ønsker finnes ikke over disk. Jeg har etterlyst en oppgradert utgave av endlinks til Strapcode sin oyster. De har gjort en god jobb med de nye Endlinksene til SKX. Fikk svar at de hadde ingen planer for mm300.
:(

Vurderer å skrive en Mail til Uncle Seiko og spør ham om han ikke kan utvikle en pen president eller oyster lenke til mm300. Det hadde nok blitt bra:)
 
Jeg beklager, men det du ønsker finnes ikke over disk. Jeg har etterlyst en oppgradert utgave av endlinks til Strapcode sin oyster. De har gjort en god jobb med de nye Endlinksene til SKX. Fikk svar at de hadde ingen planer for mm300.
:(

Vurderer å skrive en Mail til Uncle Seiko og spør ham om han ikke kan utvikle en pen president eller oyster lenke til mm300. Det hadde nok blitt bra:)

Det er kjedelig (og litt rart) at noe så enkelt som en lenke skal være så vanskelig å få til skikkelig. Jeg fant et bilde av en lenke fra yobokies som hadde relativt fine end links. -Dessverre finner jeg ikke igjen den noe sted.
 
Eneste løsning er nok å selge klokken @Ringeklokke, helst til meg og til en riktig hyggelig pris ;)
Det kommer en grønn MM. Et long shot men kanskje de har gjort litt finjusteringer på denne?
AF790409-B8D2-41F0-97B6-4F9D2EB2E6C2.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Har dere noen forslag på noen gode og myke gummiremmer til en SBDC051 utenom det jeg har funnet foreløpig?

- Uncleseiko
- Watchgecko
- isofrane
- Seiko MM300 reim fra Seiyajapan
 
Eneste løsning er nok å selge klokken @Ringeklokke, helst til meg og til en riktig hyggelig pris ;)
Det kommer en grønn MM. Et long shot men kanskje de har gjort litt finjusteringer på denne?
Vis vedlegg 82425

Det er nok bare et spørsmål om tid før jeg innser at du har helt rett!

Den ser skremmende lik ut på det bildet, men det er lov å håpe på at det er gjort noen endringer på lenken. Det er definitivt ikke lenken som har blitt prioritert fra seiko når det gjelder MM300 tidligere, og det er litt synd når resten er så bra!
 
Har dere noen forslag på noen gode og myke gummiremmer til en SBDC051 utenom det jeg har funnet foreløpig?

- Uncleseiko
- Watchgecko
- isofrane
- Seiko MM300 reim fra Seiyajapan
Originalremmen som følger med SBDC053. Ellers er du nok inne på det med de du har funnet.
 
Takk for svar @Preacher :)

Hvor kan man få kjøpt den originale reimen som følger med SBDC053. Har hørt med Seiya og Gnomonwatches men dem selger den ikke løst.
 
Det er kjedelig (og litt rart) at noe så enkelt som en lenke skal være så vanskelig å få til skikkelig. Jeg fant et bilde av en lenke fra yobokies som hadde relativt fine end links. -Dessverre finner jeg ikke igjen den noe sted.

Jeg er ganske sikker på at yobokies kun leverer hollow endlinks til mm300
 
Ifølge Marc Frankel hos Longislandwatch så er Seiko Monster med 4r36-verket nå gått ut av produksjon. Om dette er tilfelle så er det vel ikke en eneste Monster i produksjon per dags dato? Lurer på om de tenker å lansere en ny versjon ved årets Basel? Den nylanserte LE-versjonen med grønn skive viser jo at de ikke har glemt den, og det ville være veldig trist om denne nå ikoniske modellserien forsvant.

Med utfasingen av SARB017/033/035, SBDX017, og om det stemmer nå også Monster-serien, så må jeg si det blir usedvanlig spennende ved årets Basel. Jeg føler meg ganske sikker på at vi vil se en relansering av de fleste utgåtte modellene over under nye modellbetegnelser.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg vurderer å anskaffe meg en skx009 men da må jeg ha den på lenke. Jeg har en oysterlenke fra strapcode på 007 men har lyst på en jubileelenke på 009. Noen tips om hvor man skal handle for å få tak i den som sitter best på klokka?

På forhånd takk for tips :)
 
Jeg vurderer å anskaffe meg en skx009 men da må jeg ha den på lenke. Jeg har en oysterlenke fra strapcode på 007 men har lyst på en jubileelenke på 009. Noen tips om hvor man skal handle for å få tak i den som sitter best på klokka?

På forhånd takk for tips :)

Har veldig god erfaring med Longislandwatch! Autorisert forhandler med god kundeservice. Har handlet fra dem ved flere anledninger i snart 10 år nå. :)

SKX009: https://www.longislandwatch.com/Seiko_SKX009K2_Watch_p/skx009k2.htm

De selger også passende jubileelenke fra Strapcode: https://www.longislandwatch.com/Strapcode_SS221803B020_Watch_Bracelet_p/ss221803b020.htm
 
Har veldig god erfaring med Longislandwatch! Autorisert forhandler med god kundeservice. Har handlet fra dem ved flere anledninger i snart 10 år nå. :)

SKX009: https://www.longislandwatch.com/Seiko_SKX009K2_Watch_p/skx009k2.htm

De selger også passende jubileelenke fra Strapcode: https://www.longislandwatch.com/Strapcode_SS221803B020_Watch_Bracelet_p/ss221803b020.htm
Takk for tips. Har du noen formening om lenken fra Strapcode er mye bedre enn den originale? Min 007 kom på gummi og den var helt forferdelig.
 
Takk for tips. Har du noen formening om lenken fra Strapcode er mye bedre enn den originale? Min 007 kom på gummi og den var helt forferdelig.

Har aldri prøvd lenken fra Strapcode, men leser at den skal være en markant oppgradering over den originale.

Gummiremmene til disse klokkene er stive og ganske ubehagelige ut av boksen ja. Et tips du kan prøve er å rulle remmen sammen og legge den i en kopp med varmt vann. Den blir nok ikke merkbart mykere, men passformen vil bli bedre da remmen får en naturlig kurve som gjør at den sitter bedre på armen. Stive remmer har jo en tendens til å måtte sitte stramt for å ikke løfte klokken opp fra armen.

Dette fungerte godt med remmen på min gamle MM300.
 
Redigert: