Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Hehe ja ser klare trekk fra Audemars Piguet på den 9983-7000 QAG020 over her. Veldig flott. Har vel sett Molle sin på Klocksnack, men takk for posten @Preacher

Etter unboxingen til @frj fikk jeg skikkelig lyst på en SKX173. Hvor får jeg kjøpt de beste oyster lenkene til denne? Er jo en jungel der ut. :eek:

Må bli en slik til sommeren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og frj
Hehe ja ser klare trekk fra Audemars Piguet på den 9983-7000 QAG020 over her. Veldig flott. Har vel sett Molle sin på Klocksnack, men takk for posten @Preacher

Etter unboxingen til @frj fikk jeg skikkelig lyst på en SKX173. Hvor får jeg kjøpt de beste oyster lenkene til denne? Er jo en jungel der ut. :eek:

Må bli en slik til sommeren.
Tenker Oyster eller Jubilee på min også. Har kjøpt fra Strapcode før, satser på at jeg gjør det igjen... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten
Tenker Oyster eller Jubilee på min også. Har kjøpt fra Strapcode før, satser på at jeg gjør det igjen... :)

Ok, da får jeg sjekke ut de.
Hadde en jubilee av skikkelig kvalitet på min SKX007 for en del år tilbake, tenkte kanskje å prøve oyster nå. Det er noe helt annet med skiven og ikke minst sekundviseren på SKX173 som gjør den mer vellykket i mine øyne.
 
Jeg er endelig blitt den lykkelige eier av en turtle (woho!), og er på utkikk etter en sailcloth strap (Bradystraps?) til den. Noen her som er et forslag til hvor jeg kan finne noe i Oslo-området?
 
Jeg er endelig blitt den lykkelige eier av en turtle (woho!), og er på utkikk etter en sailcloth strap (Bradystraps?) til den. Noen her som er et forslag til hvor jeg kan finne noe i Oslo-området?
En hyggelig kar på Instagram styrte meg i retning https://iwantastrap.myshopify.com/ i helgen. Prisen er ikke halvgæærn, så jeg vurderer å prøve en av disse til min SKX173. Tenker at med rød søm så matcher den teksten på skiva, og kan i tillegg brukes på en 009 som garantert kommer inn (igjen) i løpet av året... :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg er endelig blitt den lykkelige eier av en turtle (woho!), og er på utkikk etter en sailcloth strap (Bradystraps?) til den. Noen her som er et forslag til hvor jeg kan finne noe i Oslo-området?
Gratulerer!

Tror ikke du får kjøpt Brady på andre steder enn hjemmesiden.
http://www.bradystraps.com

Siden ser litt luguber ut, men er legit.

Om det er SRP775 du har fått, så har jeg en med gullstitching som vil matche perfekt du kan få kjøpe :)
 
Fikk plutselig lyst på en "Sea Urchin"

Noen som har erfaring med den??

IMG_4745.JPG
IMG_4746.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Noen som vil selge den originalen gummireimen til den nye Turtle´en eller flatvent-gummireim? Send meg en PM :)
 
Kjøpte i fjor sommer SKX009, og i høst ble det SARB017, og nå er jaggu en Sumo blumo på vei. (Hvor skal dette ende...?). Noen som vil dele erfaringer med Sumo blumo? Hvordan sitter den på hånda? funker bra som beater?
 
Er det samme endlinks på min gamle turtle 6306 som på Nyturtle?

Det ligger en fin oysterlenke til salgs nå og jeg er litt lysten på en sånn

Lars Birger
 
Jeg skal ikke si sikkert, men jeg mener SRP har lengre lugs enn 6309, så endlinksene fra SRP vil bli en dårlig fit,
Jeg har lenge forsøkt finne noe dokumentasjon rundt dette, men uten hell. Mange reviews av SRP77X hevder at den er tilnærmet identisk med vintage 6309. Noe som ikke stemmer, da proporsjonene er anderledes.