Hei!
Her er vidunderet. En 7548-7010 fra april 78. Direkte ankommet fra Japan og enda ikke stilt om til riktig tidssone.
Jeg har hatt lyst på en av disse en god stund nå, faktisk siden jeg leste
denne et par ganger når den ble publisert. Siden har jeg mer eller mindre aktivt kikket etter en bra til OK pris. Det har gått opp og ned med tilbudet, jeg har hatt et søk på ebay og tittet innom Chrono 24 og watchrecon uten særlig resultat. Plutselig slapp det en masse på en gang på ebay til varierende, men ganske høye priser. Helt til denne kom uten synlige feil og mangler til en pris jeg synes var OK selv med moms.
Vis vedlegg 225442
Nei, den har bare en sekundviser
Den har til og med original GL831reim, stiv og hard og litt grå, men komfortabelt bøyd og uten sprekker, dessverre uten keeper. Den skal nok i arkivet til fordel for en fra Uncle Seiko. Skruene til skallet er hele og fine, glasset har bare små og få riper og bezelinnsatsen er også fin. bezel klikker skarpt i begge retninger slik jeg liker. Bare batteribytte-inskripsjonen på baksiden er litt slitt. Etter litt kort prøvefotografering her på hjemmekontorfotostudioet er det klart at det er vanskelig å unngå reflekser i glasset på denne saken. Buet hardlex uten antirefleksbehandling er vrient. Det kan jeg forske mer på etter hvert.
Som alle sier; er den ikke så stor som den måler. Diameter er 46,8 mm. lengden bare 44,4 og den er 14,3 mm tykk. Den er slett ikke liten, men heller ikke diger til å være stor. Jeg er allergisk mot klokker som henger ut over håndleddet, og det gjør denne definitivt ikke. Lug til lug er faktisk akkurat så stor som min 37 mm Grand Seiko og synlig skive måler kun 31,4 noe som trekker ned visuell størrelse en del. På håndleddet med den stive reima passer den fint. Nå skal jeg forsiktig bytte til moderne reim og kose meg med nyanskaffelsen og medlemskapet i Tunaklubben.
LarsB