Seiko "White Monster"?

Medlem
3. sep. 2012
Sted
Bergen
Det hender av og til at det blir noen impulskjøp... Det er no greit npr klokken koster mindre en tur på byn en lørdag.

Så forrige ukes impuls kjøp ble denne rimelige karen her:

20121204_151938.jpg

20121204_152123.jpg

20121204_152709.jpg

20121204_152756.jpg

20121204_152829.jpg

20121204_154613.jpg

20121204_154920.jpg

Jeg har lest på andre klokkefora at noen omtaler den som "White Monster".
De kan jo se litt lik ut, men det er mange forsjeller på de som at den ikke er mer 100m, ikke har screw down crown og lenken er av litt darligere kvalitet ser det ut som. I tillegg er ikke utsende likt heller.

Grunnen til at det ett impulskjøp av denne var rett og slett fordi jeg var litt nysjerrig på en klokke med hvit dial:)

Gratulerer så mye.

Har sett at disse ofte kalles White Monster, men det er ikke helt riktig. White Monster er en limiret utgave av Monster. Den kostet rundt tusen dollar da den ble sluppet. I dag er den vanskelig å få tak i, og får du tak i en forlanger de gjerne en god del mer. Det samme gjelder blå, rød, gul ++ Det er noen som samler på denslags. Jeg bød på en rød som var priset til 800 dollar, men den endte på langt over det dobbelte. Nå har det kommet en helt "ny" Monster. Annet, og litt bedre urverk og noe småtteri ellers som er endret. Den kommer i farger som ikke engang jeg ville valgt - og jeg er fargeblind. Den er forresen fortsatt å få i orange.

Uansett, tøff klokke du har fått deg.

Grattis med en tøff Seiko! Seikofansen har gitt denne modellen kallenavnet "baby monster", om jeg ikke husker feil. :p

Redigert:
Disse kalles noen steder for "Baby Monster". På mine håndledd var det lite som minnet om "baby" :D

Gratulerer med en puck av en beater :)

Gratulerer, har denne selv (pluss OM), sitter faktisk med den på armen nu, og det er et billig sportsur med hvit skive. Seiko 5 modellen kalles baby monster, som nevnt over, eller neon monster på utenlandske forum.

Grattis med tøff klokke. :)

Jeg har bestilt den orange utgaven av denne, klarte ikke la være da prisen var på 99 dollar.

Kjører en unboxing når den har kommet. :)

Den var lekker med en så sys skive. Jeg har ikke sett denne tidligere men skjønner godt at du falt for fristelsen her. Gratulerer :)