Sekundviser til en Seamaster fra ca 1959

Medlem
4. okt. 2013
Hei!
Jeg har en Seamaster som jeg fikk av min far. Det var klokken han fikk til konfirmasjon, og siden den hadde stoppet tok jeg den med meg til den lokale urmakeren som skulle se hva han kunne gjøre. Han fikk den til å gå - og det gjør den fortsatt, men når jeg fikk den tilbake, hadde det de klart å knekke/ødelegge sekundviseren. Klokken er sikker ikke verdt så mye, men den har affeksjonsverdi for meg.

Finnes det ekstradeler for denne klokken? Og hvor bør jeg evt. levere den?

Lars
https://drive.google.com/open?id=0B2C4nbhihEOzZE9qai1KT1Q1RWs

Redigert:
Huff!
Dette må i alle fall urmakeren erstatte!
En pen gammel Seamaster har en økonomisk verdi! Selvfølgelig i tillegg til affeksjon. Den økonomiske verden har nå urmakeren forringet! Det er mange her som har liggende deler og eBay er også et sted.

Ps bildet var ikke så heldig!

8

Det er mange år siden dette skjedde. (Tidlig 90- tall) Jeg gikk på gymnaset og ble helt satt ut da jeg fikk den tilbake. Så har det bare rent ut i sanden, og klokken har blitt liggende. Hver gang jeg har brukt den har den minnet meg på hendelsen, og at den må fikses.
Ja, bildet var dårlig, det var bare for å vise hvordan den så ut uten sek.viser.

Det er også en usikkerhet om det bare er viseren som er falt av, eller om akslingen den er festet til også er ødelagt. Derfor bør jeg vel oppsøke noen som kan stille en diagnose på hvor mye som må repareres.
Lars

Du skal klare å se om akslingen er der. Den kan ha blitt skjev og derfor har de valgt å fjerne viser, men dette må evt en urmaker se på.

Ellers en flott klokke som fortjener å bli brukt. :)