Selge på Finn.no, en liten utblåsning.

Medlem
2. juli 2011
Sted
Trondheim
Jeg regner med at flere her allerede har sett en Tag Heuer CJ1110 som jeg kjøpte her på sonen for en liten stund siden har funnet veien til Finn.no. Da jeg sikler på explorer I for tiden, og var veldig fornøyd med resultatet etter børsting av lenke og kasse tenkte jeg å se om jeg kunne tjene noen kroner på den (jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet med å tjene på et kjøp).

Finn.no
Hvorfor tiltrekkes alt som kan krype og gå av idioter der? Jeg vil ikke bytte i en bil, jeg vil heller ikke bytte i gamle datamaskiner.
Hva er siste pris? hva er siste pris?!?! Tror folk at man får raskere svar og mere oppmerksomhet ved å bruke !!???!?!!?!?!!!? bak hvert spørsmål?
Jeg vurderte lenge om jeg skulle bruke Finn.no, men mtp pris og quartz virket det som en god idé, var det egentlig det? (!!??!??!??)
Det å bli oppringt etter kl 01 på natten synes jeg også er helt knall, folkeskikk?
Hva? Hvorfor?

IMG_20140514_190621.jpg

mvh
Stian

Du bekreftet der mine fordommer mot Finn. Jeg har i mange dager lurt på om jeg også skal legge ut en av klokkene mine der, men telefoner klokken ett på natten og tullete bytteforslag er lite fristende. Ikke skjønner jeg sjargongen der heller. Siste pris sier meg ingenting.

Jeg har solgt (og kjøpt) mye forskjellig på Finn siden 2003 - også klokker. Jeg har aldri opplevd noe av det jeg ser skrekkhistoriene på TS forteller om. Det betyr ikke at det ikke skjer.

Er en ikke interessert i byttehandel, kan en jo skrive det i annonseteksten?

Når det gjelder uhøflighet, dårlig språk, tilbakestående SMSer/telefonoppringinger/e-poster, skambud og annen aparte oppførsel vil en kunne risikere mer av det dess bredere nedslagsfelt forumet har, men så lenge det er "fri" tilgang til et forum/nettsted vil en alltid bli eksponert mot andre mennesker - også nekene blant oss.

Men Finn er etter min oppfatning ikke det samlingsstedet for psykopater som mange omtaler på TS kan peke i retning av, og det er tross alt flere potensielle kjøpere av klokker og annet der enn på TS. En kan også oppnå noe bedre priser der om en selger klokker - hvilket jeg til min glede har nytt godt av.

EDIT: denne tråden minnet meg på at jeg har en usolgt klokke på TS, så da kan jeg jo også legge den ut på Finn :)

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48851326

Redigert:
Veldig enig i det trådstarter erfarer. Har forsøkt å selge en klokke på Finn ( i tillegg til masse andre greier) og oppnår stort sett kun useriøse kjøpere som skal skamby fra første stund og ikke svarer når de plutselig har bestemt seg for å kjøpe osv. Mye tullinger der ute, men det skal jo sies at det er en del seriøse også :)

Har solgt mye rart på Finn. Oppgir alltid kun fornavn, bydel og mail.

Gidder ikke folk som vil reservere, første man til mølla (altså første man som kommer med pengene i hånden). Alltid kun salg ikke bytte, og useriøse bud gidder man ikke å svare på.

Fått et par rare mail, men stort sett bare greie folk.

Best å bruke mail som kontakt. Lett å skimme ut useriøse kjøpere.
Ikke bruk tid på å svare alt pakket som skal handle premium tilnærmet gratis eller i bytte med skrap.

Helt enig i det som er nevnt, man risikerer å få kastet bort tiden sin på tull og vas når man har annonse på finn.

Til gjengjeld når man ut til massene, og har som resultat av det endt opp med å selge klokker til personer som aldri hadde hørt om Tidssonen, men som var på utkikk etter et relativt kostbart ur.

Mener fordelene overveier ulempene som finn har.

Min erfaring er i samme gate som din, men de som tirrer meg mest - er dem som skal vite alt om varen, få tilsendt en drøss med bilder - for så å bli taus som en Østers. Jeg har fundert på om dette er et norsk fenomen, altså å gi noen "positive" tilbakemeldinger er som regel ingen problem - men er det motsatt, ja da kan du banne på at du ikke hører mer. Ser at flere har blitt meldt i bad guys-tråden etter å ha reservert en vare- for så å aldri dukke opp eller gi beskjed. Er det så for*%#\ vanskelig å si nei, eller i det minste gi et ærlig svar?

Mine erfaring med finn er at man får henvendelser på samme måte som man konstruerer annonsen. Jeg selger mye på finn.no men har aldri teite eller useriøse henvendelser nettopp fordi jeg allerede har uttrykt i annonsen hvordan jeg ønsker å selge produktet jeg har lagt ut.

Gjerne du skal putte litt mer info i annonsen din? som det blir sagt over her " byttes ikke " osv...

Aldri dumt med litt mer info "enn nødvending" i annonser på et så bredt fora som finn.no er hvor man finner all verdens forskjellige mennesker :)

Fet klokke da, og lykke til med salget :)

Eivind