Ser denne OK ut?

Medlem
3. mars 2014
Innlegg
256
Hei,

Hadde satt stor pris på litt hjelp her!

Har en venn som studerer i UK som vurderer å kjøpe en 16610. Han spurte meg om jeg syns denne så ekte ut, og jeg tenker at om serienr på klokke, modellnr på lenke osv er i orden så er alt OK. Men mulig jeg er naiv?

Jeg ga han ellers tips om å sjekke ut selger, følge magefølelsen osv. Tipset også om å møtes F2F et offentlig sted. Bør jeg si at de skal møtes hos Rolex-forhandler som kan autentisere klokka på stedet? Eller er det "uvanlig"?

Album han fikk av selger: http://imgur.com/a/2vhUo
 
For meg ser den kosher ut. K-serien har både "lug holes", luminova og solide endelinker, og lenkenummeret stemmer. I overkant mye strekk mot endeleddet også, akkurat som det skal være...:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Ser ok ut for meg også.
Litt polert, men noe annet er vel ikke å forvente.

Det er forøvrig helt normalt å ta den med til AD for en sjekk av verket ifm et salg.
Hvis selger ikke har noen problemer med det er det et godt tegn.;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Tusen takk for svar!

Eneste jeg stusset litt på var at selger ikke sendte noe bilde av skiva rett forfra slik at man så dato (vet at forstørrelse er noe falsknere ofte ikke får til).

Men selger jobbet visst i en av Englands største banker og var villig til å ta i mot kompisen min på sitt kontor. Så jeg tenker det er safe, tror ikke en scammer ville invitert en kjøper til jobben sin for å loppe han for noen tusen pund.
 
Overpolert. Spesielt CG er veldig softe og tynne. Av denne referansen er det relativt enkelt å finne strøknere eksemplarer. Litt krasst kanskje men det er nå mitt syn :)