Service av IWC hos Urmaker Bjerke

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg synes forsåvidt Bjerke har rett til å forsøke å rette opp en feil uten å nødvendigvis bytte ut deler, men da ville jeg forventet et helt plettfritt arbeide og ingen synlige tegn på at klokken/viserne har vært pusset på. At de først leverer ut klokken med store skader, for deretter å "fikse" klokken med "dremmel og sandpapir" er fullstendig uhørt. Og ikke en eneste beklagelse en gang. Sjokkerende adferd fra klokkebutikken som liker å kalle seg den ledende forhandler i Norge og reklamerer høylytt med god kundeopplevelse og service.

Jeg synes denne og flere andre opplevelser fra urmaker Bjerke hadde kvalifisert til å la dem bli hengt ut i TV2 Hjelper deg. I det minste true med det. Vi burde ikke tolerere slik oppførsel fra en kundeorientert forhandler.

De kunne vært interessant å sende over alle negative opplevelser fra butikken til sjefen selv og høre hva han hadde å si.
 
.............I går så jeg også et ordentlig skrujernshakk med chip på kassen, rett over kronen. Tror kanskje det er en bilmekaniker som har tatt denne servicen.

Helt klart slett service av Bjerke. Men jeg ser ingen grunn til å blande oss bilmekanikere inn i dette:confused:
 
Dette høres helt vanvittig ut. Ødelagte visere, skrujernshakk. Har de virkelig ingen yrkesstolthet? Dette får en til å tenke litt ekstra når en skal velge klokkeforhandlere.
 
Dette høres helt vanvittig ut. Ødelagte visere, skrujernshakk. Har de virkelig ingen yrkesstolthet? Dette får en til å tenke litt ekstra når en skal velge klokkeforhandlere.

Igjen så vet vi jo ikke om dette er gjort hos Bjerke eller om det har skjedd ved et annet IWC servicesenter...
 
Jeg hadde i dag et fruktbart, om noe forvirrende, møte med Hr.Bjerke. Han tok en titt på klokken og sa at dette skal de fikse opp i. Han likte ikke merkene på kassen, men fortalte at urmakeren har sagt at klokken ble levert inn med en fjær stikkende ut av datovinduet. Og urmakeren mente at det var denne som hadde laget skrapene på viserene. :confused:

Jeg spurte om ikke det var vanlig å legge merke til dette og levere klokken til reparasjon fremfor service, og han medgikk at "jo, det vil man se med det blotte øyet".
Servicen hadde vært tatt i verkstedet i Oslo.

Det ble ingen klar og tydelig beklagelse eller noen klar innrømmelse av skyld, men jeg ble tatt seriøst i mot og fikk innsikt i noen temaer rundt klokker og bransjen generelt som var spennende.

Vel, nye visere bestilles inn av Bjerke og kassen repareres (spent på den), og alt utføres til sommeren uten særlig ventetid. Jeg er fortsatt litt skuffet over hele situasjonen, og urmakerens opptreden ovenfor både meg og Hr.Bjerke, som nok ikke kan gjøre annet enn å stole på sine ansatte. Likevel ser jeg at det kommer en løsning som er tilfredsstillende nå, så tror ikke jeg lager mer fuzz ut av det her. Håper ikke andre kommer ut for det samme.
 
Redigert:
"urmakeren har sagt at klokken ble levert inn med en fjær stikkende ut av datovinduet. Og urmakeren mente at det var denne som hadde laget skrapene på viserene."

WTF????????? En fjær? Altså en fjær i stål som børstet viseren! Du så den aldri og den holdt aldri viseren igjen: Og hvor fins det en fjær på toppen av urverket????? Og den går løs uten at klokken har noen funksjons problem?
Og den gikk også rundt viseren og på toppen av den for å skrappe den oppover og slippe den tilbake til neste timens tur?
For en godnatt historie....:rolleyes: Mange fjær i den høns!
Nei, det ble alt for mye for meg plutselig:mrgreen::mrgreen:
Når en urmaker kan ikke en gang innrømme at han skrapet viserer når han tok den med sin stål pinsetter, for å oppfinne en ueksisterende fjær historie, da er butikken kjørt i grøften.
Lykke til med poleringen av din kasse...
Jeg håper at klokken din flyr ikke vekk fra urmakeren siden urverket er full av fjær.
 
Sjelden jeg skriver på slike tråder, men dette er jo bare en fantastisk clusterfuck fra Bjerkes side. Historien fra urmakeren deres er jo like fantastisk som Hammerfjords beskrivelse av situasjonen...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.