SERVICE PÅ ELDRE ROLEX UR

Medlem
15. mai 2010
Artig å komme over et norsk klokkeforum!

Hopper rett på sak; har lest på en del utenlandske forum at medlemmer har problemer med å få utført service på sine eldre Rolex ur hos Rolex Service Centers (eks Double Red Sea-Dwellers). Mange nekter å utføre service på ur som er 25-30 år og eldre. Hvordan stiller dette seg i Norge? Er Bjerke sånn? Hvem skal man evt benytte seg av? Dette er jo synd hvis tilfelle da jeg godt kunne tenkt meg å la noen av urene mine gå i arv.

Håper noen kan gi meg svar på dette.

Tror ikke det er noe problem, en vanlig service får du utført uansett. Har selv hatt en 1970-modell inne til overhaling uten spørsmål. Problemer oppstår kanskje dersom uret trenger reservedeler som ikke finnes på lager, men slikt kan du jo evt. framskaffe selv via diverse klokkefora.

Finnes jo flere autoriserte forhandlere som tar service, men jeg har litt blandede erfaringer og ville brukt Bjerke i Norge.

Og forresten: dersom du eier en 5510 ville jeg sendt med nøyaktige instruksjoner på hva som skal gjøres (dvs. hva som IKKE skal gjøres...;))

Det har jeg aldri hørt er noe problem. Deletilgangen på de aller fleste rolex-verk er dessuten stort sett meget god. Ukompliserte saker som er produsert i store antall. Delene også.

ett tips ved service av eldre rolex, er og ta service hos urmaker jacobsen på lillestrøm, de har en del eldre deler på lager og der kan du velge selv hva som skal gjøres. ofte følger urmakerne de anvisninger som kommer fra rolex, at klokken skal pusses totalt opp og allt som er slitt skal skiftes, for eksempel bezel , visere og i enkelte tilfeller har jeg sett at de har skiftet skive uten og spørre kunden først. de har også instruks fra rolex at alle gamle dele skal kastes. så vær kritisk før du leverer en unik klokke på service.

roger sveian