Service på AP

Kan man ikke bare dyppe urverket i blåsprit (rens) og spraye et tynt lag sykkelolje??
Demontering burde være unødvendig...

:eek:
 
Jeg har også fått serviceprisene til Klarlund. For en Royal Oak Chronograf med stållenke og 2385 caliber skulle de ha 2000,- for polering og 9750,- for service. Det er i hvert fall godt under de 30.000 som har blitt nevnt her flere ganger.

Jeg tar en informert gjetning på høyere servicekostnader på RO sammenlignet med for eksempel Patek, har sammenheng med designet og hvordan hele klokka er skrudd sammen. Jeg har for eksempel hørt advarsler mot å kjøpe Royal Oak Quartz-ur til kjæresten, fordi hele klokken med visere og skiver og alt må demonteres hver gang man bytter batteri - noe som selvfølgelig er fordyrende.
 
Leverte akkurat inn min ROO for polering å sjekk hos klarlund i København.

Mye rimeligere en Bjerke og Nymans. Å veldig mye kjappere, bedre service i tillegg :)
Polering går på 2000 danske å tar en til to uker.

Estimatet jeg fikk fra Bjerke:

6000 nok og 6-8 uker.

Nymans er likt Bjerke i pris og tid.

10 500 danske for full service (5 års) inkl polering hos klarlund

Jeg har også fått serviceprisene til Klarlund. For en Royal Oak Chronograf med stållenke og 2385 caliber skulle de ha 2000,- for polering og 9750,- for service. Det er i hvert fall godt under de 30.000 som har blitt nevnt her flere ganger.

Jeg tar en informert gjetning på høyere servicekostnader på RO sammenlignet med for eksempel Patek, har sammenheng med designet og hvordan hele klokka er skrudd sammen. Jeg har for eksempel hørt advarsler mot å kjøpe Royal Oak Quartz-ur til kjæresten, fordi hele klokken med visere og skiver og alt må demonteres hver gang man bytter batteri - noe som selvfølgelig er fordyrende.

Bra info! På nettsidene til Klarlund kan det se ut som at de faktisk gjør service på AP på verkstedet sitt selv. Dette er nok mye av grunnen til at de er billigere og raskere enn Bjerke og Nymans, som sikkert begge sender til Sveits. For noen som reiser en del er det et veldig godt alternativ. Ser ut som man kan beregne rundt 11k NOK for service på en chrono da, evnt 12k inkl polering. Skulle tro service på en RO uten chrono kanskje ligger på rundt 8-9k da?