Hmmm...
Jeg bor i Spania i år og leverte akkurat en Pam 111 (ETA 6497) inn til service. Jeg brukte Suarez som er en stor klokkekjede her i landet (AD for Panerai, Rolex, Omega, Patek, Lange etc.) Butikken i Bilbao kunne ikke ta service selv, men sendte den videre til Panerai service senter i Madrid. Fikk akkurat et prisestimat på 4400 Euro. Det inkluderte full overhaling av urverk, bytting av deler etc., samt gratis polering (som jeg avstod fra). Det skulle vel være tilsvarende "normal full service".
Seriøst? €4400 ?
Det høres riktig ut! Service på urverket kan tas av hvem som helst. Jeg vet at i Italia mann betaler ikke mer enn 150/200 euro for overhaling av urverket
4400 Euro???
Er det noen som vet hva Bjerke skal ha for en service på en ikke-inhouse Panerai nå om dagen?
Da Bjerke ikke svarer på henvendelser via skjema på nettsidene gikk jeg innom avdelingen i Karl Johans gate.
Det runde svaret på kostnad var fra 5000 NOK og oppover.
Det som er mer uspiselig for meg er tiden. 10-12 ukers servicetid!?! Det var så travelt for tiden...
... Jeg lurte forresten på om det er lett for uavhengige urmakere å få tak i pakninger som sikrer vanntetthet. Noen som vet?
Forresten stusset jeg også over at Suarez verken kunne skaffe en ekstra barett (ønsket bare å ha en i reserve) eller tuppen på skrutrekkeren som har brukket. ...
Er det eta verk så kan jeg ikke skjønne at det skal ha noe for seg å betale 5-7k for service hvert femte år. Etter to servicer har man betalt mer enn hva ett helt nytt urverk koster.
Bare vær obs på at PAM sine ETA 64xx svinger på 21600 og ikke 18K, så løpeverket er gearet annerledes og passer ikke om hverandre mellom 64xx-1 og 64xx-2.
Trådstarter spurte om service på PAM 321. I den sitter det ikke et ETA-verk, men et in-house P.9002. Det betyr så vidt jeg vet at ingen utenom Panerai vil ta service på den. Så, Bjerke må evt. videresende den.
Trådstarter spurte om service på PAM 321. I den sitter det ikke et ETA-verk, men et in-house P.9002. Det betyr så vidt jeg vet at ingen utenom Panerai vil ta service på den. Så, Bjerke må evt. videresende den.